با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

افزایش 30 هزار متر مربع فضای آموزشی مازندران

منتشر شده

در

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۲۲ پروژه آموزشی و تحقیقاتی با ۱۴۸ کلاس درس در مازندران به مناسبت هفته دولت و مهر به بهره‌برداری رسیدکه زیربنای بیش از ۳۰ هزار مترمربع و اعتبار بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

مرکز تحقیقات و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی عالی‌نژاد عصر امروز همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان با مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در چهار طبقه با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در این مراسم، اظهار کرد: هفته دولت فرصت طلایی برای نمایش توانمندی‌ نهادها و دستگاه‌های دولتی است تا حس امیدبخشی و اعتماد به دولتمردان در بین مردم تقویت شود.

حسن جهانیان افزود: تعداد ۲۲ پروژه آموزشی و تحقیقاتی با ۱۴۸ کلاس درس در مازندران به مناسبت هفته دولت و مهر به بهره‌برداری می‌رسد که زیربنای بیش از ۳۰ هزار مترمربع و اعتبار بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات خوبی در حوزه تجهیزات برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شد که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای خرید لوازم مورد نیاز استفاده شده است.

جهانیان با اشاره به خریداری و استفاده از دو پهپاد مجهز در هفته دولت و تحویل به اداره کل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: این پهپادها قابلیت عکسبرداری، فیلم‌برداری و سمپاشی را دارند و با بیش از 10 میلیارد ریال هزینه خریداری شدند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران بیان کرد: یکی از این پهپادهای پیشرفته به هنرستان کشاورزی غرب مازندران مستقر در شهرستان آمل اختصاص می‌یابد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۲۷ طرح با ۱۳۴ کلاس از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مازندران در دست اجرا است، گفت: برای این پروژه اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

جهانیان خاطرنشان کرد: با تلاش دولت مردمی سعی داریم پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم همچنین تعداد زیادی از مدارس نیاز به تخریب و نوسازی دارند و امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم دست به ساخت مدارس جدید بزنیم.

وی با اشاره به ساخت بیش از ۳۰ درصد مدارس مازندران به دست توانمند خیران، گفت: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات اجازه ایجاد طرح‌های جدید آموزشی را نمی‌دهد.

فرماندار ویژه آمل در این مراسم با اشاره به اهمیت ویژه کارهای خیر و نیکوکارانه، اظهار کرد: خیران عنصر توانمند در جامعه هستند و در حوزه آموزش و پرورش نقش خیران برای نوسازی، ساخت مدارس جدید و مراکز علمی و پژوهشی غیرقابل انکار است.

سید عباس حسینی افزود: منشا انجام خیر و نیکی توسط خیران نیک‌اندیش جامعه به اهل بیت بازمی‌گردد زیرا امام حسن(ع) در طول زندگی سه بار کل دارای خود را اهدا کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.