با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

انهدام 11 باند توزیع کالاهای قاچاق در مازندران

دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه 11 باند اصلی پخش کننده کالاهای قاچاق در مازندران متلاشی شد، گفت: طی سال گذشته 2هزار و 50 نفر در خصوص قاچاق کالا و ارز در مازندران دستگیر شدند.

منتشر شده

در

حسن اسحاقی با بیان اینکه 40 مصوبه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته در مازندران اجرایی شد، اظهار کرد: کارگروه حمایت از تولید و عرضه و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 819 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ریالی بیش از 45 میلیارد تومان در مازندران در سال گذشته تشکیل شده است، افزود: پرونده‌های تشکیل شده سال گذشته 13 درصد و ارزش ریالی این پرونده‌ها 14 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از امحای 9 مرحله کالای قاچاق مکشوفه به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های مرکزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزش بیشتر هدف ما شناسایی و انهدام سرشبکه‌ها و باند توزیع کالای قاچاق است.

اسحاقی با بیان اینکه 11 باند اصلی پخش کننده کالاهای قاچاق در مازندران متلاشی شدند، تصریح کرد: شناسایی باند قاچاق دارو در شهرستان بابل صورت گرفت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بوده است و کالاهای سلامت محور خط قرمز به‌شمار می‌رود و با تایید علوم پزشکی این داروهای قاچاق امحا می‌شود.

وی از کشف یک خودروی خارجی کی.تی.ام قاچاق در مازندران خبر داد و افزود: در سال گذشته طرح ملی ساماندهی و قاچاق پوشاک را به‌عنوان استان پایلوت بعد از استان تهران در مازندران اجرایی شده است.

دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران اجرای طرح ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن انبارها و اجرای طرح ساماندهی چاه‌های آب فاقد پروانه را از دیگر اقدامات در سال گذشته اعلام کرد.

اسحاقی با بیان اینکه 2میلیارد تومان لوازم و قطعات قاچاق خودروهای خارجی در استان کشف و از توزیع آن جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 32 درصد پرونده وارده قاچاق کالا در مازندران افزایش داشته است که این پرونده‌ها برای برخورد با متخلفان به تعزیرات ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی برای سال جاری مبارزه با قاچاق پوشاک و دخانیات را در اولویت خود قرار داده است، تصریح کرد: استان مازندران با توجه به توریست‌پذیر بودن در معرض قاچاق پوشاک قرار دارد.

دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از کشف 846 تن چوب و فرآورده‌های جنگلی طی سال 97 در استان خبر داد و تصریح کرد: طی سال گذشته 2هزار و 50 نفر در خصوص قاچاق کالا و ارز در مازندران دستگیر شدند.

اسحاقی با بیان اینکه قاچاق گل و گیاه در مازندران وجود دارد که برخی از درختچه‌ها تاثیر مهمی بر خاک و سایر گیاه‌ها گذاشته است، گفت: با سازمان جهاد کشاورزی در حال همکاری برای جلوگیری از پرورش و تولید گل و گیاه‌های قاچاق در استان هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.