با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ایجاد 15 هزار شغل جدید در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که بر اساس آمار ثبت شده در سامانه استانی رصد ، در نیمه نخست امسال برای 15 هزار نفر در استان شغل ایجاد شد.

منتشر شده

در

سامانه رصد مشاغل زیر نظر دبیرخانه شورای عالی اشتغال فعالیت دارد و مشاغل ایجاد شده در کشور را با هدف کاهش نرخ بیکاری ثبت می کند.
حسن خیریانپور روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در ساری افزود : امسال 15 هزار میلیارد ریال منابع تسهیلاتی برای رونق اشتغال به مازندران اختصاص یافته است.
وی گفت که کار گروه اشتغال با برگزاری نشست های هفتگی به صورت تفکیکی در هر یک از منابع تسهیلاتی از فرمانداران هر شهرستان و دستگاههای اجرایی مرتبط گزارش عملیاتی دریافت می کند.
معاون استاندار مازندران بر ضرورت پیگیری دستگاههای ذیربط برای جذب تسهیلات حمایتی رونق اشتغال تاکید کرد و اظهار داشت : سهمیه مازندران از مجموع 970 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در کشور برای سال جاری ، ایجاد 33 هزار شغل است که طبق خود اظهاری مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران ، کارگروه اشتغال استان برنامه ریزی تحقق 10 هزار شغل بیشتر از سهیمه را در دستور کار دارد.
خیریانپور از طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های مهم دولت در سال جاری برای ایجاد اشتغال نام برد و افزود : سهمیه استان برای طرح کارورزی بیش از پنج هزار نفر بود و تاکنون 410 کارفرما برای جذب کارورزان اعلام آمادگی کرده اند.
مازندران اگر چه از استان هایی است که نرخ بیکاری در آن تک رقمی شده است ، ولی بیشتر افراد بیکار در این استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.
بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران ، در حال حاضر در این استان 17 هزار دانش آموخته رشته های کشاورزی بیکار هستند.
اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان در مراکز تولیدی ، صنعتی ، صنفی یکی از برنامه های مهم دولت در سال جاری برای تحقق اشتغال است و به موجب این طرح 150 هزار نفر از دانش آموختگان در کشور در قالب طرح کارورزی در این مراکز به کار گرفته می شوند.
در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 ساله تا 32 ساله (با احتساب 2سال خدمت سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی به کار گرفته می شوند و دولت بخشی از هزینه کارورزی و بیمه آنان را پرداخت می کند.
دانش آموختگان دانشگاهی و کارفرمایان مراکز تولیدی و صنعتی واجد شرایط مازندران با ثبت نام در سامانه karvarzi.mcls.gov.ir برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
هدف از اجرای طرح کارورز جذب دانش آموختگان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا با حمایت وزارت کار در بنگاههای اقتصادی خصوصی و تعاونی است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی/ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.