با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بارندگی شدید در مازندران خسارت زیادی نداشت

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا از شهرهای مختلف استان مازندران نشان می دهد که تنها در بعضی از مناطق شهری و روستائی آبگرفتگی گزارش شده و آب باران به تعدادی از منازل مسکونی و انبار محصولات کشاورزی روستاها هم سرایت کرد.

منتشر شده

در


اگر چه بارندگی سبب افزایش دبی آب رودخانه های استان شد ، ولی تاکنون گزارشی از جاری شدن سیلاب و خسارت از سوی منابع رسمی ارائه نشده است.
استان مازندران دارای بیش از 130 رودخانه بزرگ و کوچک است و بیشتر این رودخانه ها از وسط روستاها و شهرهای عبور می کنند.
علی اصغر احمدی مدیر کل مدیریت بحران مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تمام خدمات عمومی آب ، برق ، گاز و تلفن در استان جریان دارد ، گفت : به جزء آبگرفتگی معابر و خیابان ها و نفوذ آب در چند خانه مسکونی در روستاها ، گزارشی از خسارت های سنگین نداشته ایم.
وی بااشاره به اینکه شدت و مقدار بارش سبب بالا آمدن سطح آب در برخی از رودخانه های کوچک که لایروبی نشده ، شده است، بیان داشت: اکنون با کاهش شدت باران ، آب رودخانه ها نیز فروکش کرده است.
** ریزش سنگ و سنگ ریزه از کناره جاده ها بدون خسارت
بارش شدید باران در مازندران همچنین باعث ریزش سنگ های معلق در کف جاده ها در محورهای اصلی هراز، کندوان و سوادکوه شد.
گزارش های دریافتی از منابع مردمی حاکیست که هیچ آسیبی به خودروهای عبوری در این محورها نرسید و راهداران با حضور به موقع در منطقه سطح جاده را از نخاله ناشی از ریزش سنگ پاکسازی کردند.
در مهرماه سال جاری حدود 10 فقره ریزش سنگ در محورهای کندوان، هراز و سوادکوه رخ داد که در این حوادث یک نفر از مسافران داخل خودرو جان باخت و 4 نفر نیز مجروح شدند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با تایید ریزش سنگ های معلق کوه های اطراف محورهای هراز، سوادکوه و کندوان به کف جاده ها گفت که هیچ آسیبی به خودروهای عبوری در این مناطق نرسیده است.
عباسعلی نجفی بارش شدید باران و ورزش طوفان را علت اصلی ریزش سنگ های معلق به کف جاده های اصلی این خطه شمال کشور اعلام کرد.
وی افزود : حضور به موقع راهداران مستقر در جاده های اصلی باعث شده تا توقف چندانی برای خودروهای عبوری ایجاد نشود و کف جاده ها نیز در کمترین زمان از نخاله ها پاکسازی شد.
** جاده ها باز و تردد در برقرار
معاون راهداری مازندران گفت که با وجود بارش شدید باران در جاده ها واستمرار آن تمام محورهای اصلی و فرعی این استان باز و تردد برقرار است.
نجفی به رانندگانی که قصد تردد در محورهای اصلی مازندران را دارند، خواست تا خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
** طوفانی در کار نبود
در حالی که هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود که همزمان با بارندگی شدید ، ورزش باد نسبتا شدید هم در مناطق مختلف استان از بامداد سه شنبه آغاز می شود ، ولی داده های ثبت شده هواشناسی نشان می دهد که تندبادی شدیدتر از 60 کیلومتر در ساعت در مناطق مسکونی استان ثبت نشده است .
** ثبت 90 میلی متر بارندگی
با این وصف میزان بارندگی ثبت شده در کمتر از 12 ساعت کم سابقه بوده به گونه ای که در ایستگاه هواشناسی آمل ، جائی که بیشترین بارندگی را داشت ، میزان نزولات جوی 90 میلی متر ثبت شده است.
سعید غلامپور کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از نیمه شب گذشته تا ساعت 9 صبح امروز آمل با 90میل متر بیشترین بارندگی را داشت .
وی افزود: همچنین شدت باد لحظه ای در دشت ناز ساری تا 90کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.
غلامپور به تداوم بارندگی با شدت کمتر تا ظهر امروز در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : دمای هوای استان نیز نسبت به روز گذشته حدود 10 درجه کاهش یافته است.
بارندگی پائیزی در مازندران از دوشنبه شب آغاز شد و تا بامداد ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت.
خبرنگار : حسین فلاحتی و سید رضا هاشمی کروئی *

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.