با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

براورد اولیه خسارت 50 میلیاردی در آتش‌سوزی شهرک بنکداران آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: برآورد‌های اولیه از آتش سوزی گسترده شب گذشته در شهرک صنعتی صنفی بنکداران موادغذایی در این شهر حدود ۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شد.

 

روح‌الله اسماعیلی اظهار کرد: حدود ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته گزارش حریق گسترده در شهرک صنعتی صنفی بنکداران موادغذایی آمل گزارش شد و بلافاصله مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به گستردگی آتش و احتمال فراوان سرایت به واحدها و ساختمان‌های مجاور، نخستین اکیپ اعزامی به محل حادثه با سرعت درخواست نیروهای آتش‌نشان کمکی کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اعلام اینکه در مجموع 20 نفر از آتش‌نشانان این شهرستان از سه ایستگاه اطفای حریق به همراه پنج دستگاه خودروی سنگین عملیات تخصصی اطفا را انجام دادند، تصریح کرد: این عملیات بیش از 3 ساعت طول کشید تا شعله‌های آتش مهار شده و در بررسی‌های اولیه حریق گسترده میزان خسارت حدود ۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شد.

وی با تأکید بر اینکه با بررسی دقیق و کارشناسی میزان میزان خسارت و علت آتش‌سوزی در روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت: یک سوله 300 متری و دو دهنه مغازه دچار زبانه‌های آتش شدند که از لحاظ جغرافیایی این واحدها متصل به 28 سوله دیگر بوده و آتش‌سوزی در میان سوله‌ها اتفاق افتاد.

اسماعیلی با اشاره به برآورد حجم و ارزش مواد غذایی موجود در سوله‌ها و تخریب تأسیسات موجود برای اعلام میزان خسارت وارد شده، خاطرنشان کرد: با حضور به موقع آتش‌نشانان از سرایت زبانه‎های آتش به غرفه‌های دیگر و ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: یک اکیپ از آتش‌نشانان برای اطمینان کامل از خاموشی آتش تا صبح امروز در محل حادثه مشغول به اقدامات لکه‌گیری و عملیات مراقبتی بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت ولی خسارت مالی فراوانی به بار آورد، گفت: با درخواست مسؤولان شهرک صنفی بنکداران مواد غذایی آمل تیم‎های کارشناسی برای برآورد خسارت و علت حادثه اعزام می‌شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.