با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بررسی آخرین یافته‌های بیماری آمبولی با حضور متخصصان کشوری در آمل

همایش یک روزه بررسی وشناخت بیماری ترومبو آمبولی (ایستایی خون در وریدها) با حضور محققان وپزشکان متخصص دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور در دانشگاه شمال آمل برگزار شد.

منتشر شده

در

ر این همایش که بعدازظهر شنبه در سالن همایش‌های بیمارستان شمال آمل برگزار شد، پزشکان متخصص قلب و عروقی و رادیولوژی و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز، گیلان، مازندران و دانشگاه علوم پزشکی ایران جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی و عوامل بروز این بیماری را بررسی کردند.

سکته آمبولی زمانی اتفاق می‌افتد که لخته خون در جایی غیر از مغز تشکیل شده و سپس به مغز آمده و در عروق مغزی گیر می‌کند، در نتیجه‌ی این انسداد و عدم خون رسانی به مغز سکته رخ می‌دهد.

رئیس بیمارستان شمال آمل در خصوص برگزاری این همایش گفت، که در راستای آگاهی بخشی به جامعه پزشکی ونیز شهروندان در خصوص مخاطرات بیماری ترومبو آمبولی به عنوان مرگ خاموش برگزار شد.

دکتر ابراهیم قاسمی، دلایل مهم در بروز این بیماری را بیشتر بر اثر بی تحرکی، اضافه وزن، فشار خون بالا، زایمان‌های پر خطر و برخی بیماری‌های زمینه‌ای در افراد بیان کرد وافزود: بیماری ترومبو آمبولی بر اثر ایستایی خون در وریدها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یکی دیگر از علت‌های بروز بیماری ترومبو آمبولی در افراد را قطع روند درمان بعد از مرخص شدن از بیمارستان توسط فرد یا پزشک عنوان کرد.

رئیس بیمارستان شمال آمل ادامه داد، که خوشبختانه برگزاری این همایش در راستای بسترسازی وآگاهی بخشی برای همفکری و حساس ترکردن جامعه نسبت به بیماری آمبولی تأثیرگذار بوده وپروتکلی هم پس از این همایش پیش بینی و با ارسال آن به مراکز درمانی اطلاع رسانی تا بتوان از مخاطرات آن در آینده کاهش داد.

رئیس گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی فارس هم دراین همایش با بیان انیکه میزان مرگ و میر افراد ناشی از بیماری ترومبو آمبولی را دو برابر بیش از دیگر بیماری‌ها نظیر انواع سرطان‌ها، ایدز و تصادف‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: با افزایش سن فاکتورهای این بیماری در افراد افزایش می‌یابد.

دکترشکیبافر، احساس حساسیت، درد و قرمزی پشت ساق پا را یکی از مهمترین علائم بروز بیماری ترومبو آمبولی در افراد برشمرد وافزود: انجام سفرهای طولانی با هواپیما و ماشین، سکته‌های قلبی، بی تحرکی های ناشی از انواع شکستگی‌ها، اضافه وزن و برخی بیماری‌های زمینه‌ای از جمله علل بروز این بیماری در افراد است.

وی، با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث‌های نظام سلامت پیشگیری از ابتلاء به بیماری ترمبو آمبولی است، اظهار کرد: درکشور و از حدود ۱۰ سال قبل دستورالعمل پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ارائه شده و با وجود اینکه ۴۰ درصد بیمارستان‌های دنیا و ۵۰ درصد کشورها این دستورالعمل را دارند به طور صحیح آن را اجرا نمی‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.