با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برپایی 12 ایستگاه سیار کنترل فشار خون در آمل

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: برای اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان ۱۲ ایستگاه سیار برپا شده است.

منتشر شده

در

فرامرز اکبری ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت طرح ملی کنترل فشار خون با اشاره به آغاز اجرای این طرح از ۲۷ اردیبهشت ماه اظهار داشت: فاز دوم این طرح ملی از ۱۷ خرداد آغاز شد که از ابتدای این طرح حدود ۷۰۰ نفر از شهروندان آملی دارای فشار خون بالا شناسایی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه ۲۳۴ هزار و ۷۶۲ نفر از جمعیت این شهرستان بالای ۳۰ سال هستند، ادامه داد: برای طرح ملی کنترل فشار خون ۱۲ ایستگاه سیار، ۲۸ مرکز بهداشت روستایی و ۱۷ پایگاه شهری، ۱۵۰ خانه بهداشت روستایی در این طرح فعال هستند.

اکبری افراد بالای ۳۰ سال ساکن روستاهای شهرستان را بالغ بر ۹۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۳۳ درصد از جمعیت اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند که گروه هدف ما افراد بالای ۳۰ سال و بیماران کلیوی و زنان باردار است.

وی با بیان اینکه افرادی که فشار خون بالا تشخیص داده می شوند ابتدا به پزشکان متخصص و پزشک خانوار ارجاع داده می شوند، ادامه داد: افرادی که دارای فشار خون ۱۲۰ تا ۱۴۰ و ۸۰ تا ۹۹ باشند مستعد فشار خونی هستند.

اکبری اظهار کرد: آنچه ما باید بدانیم تغییر سبک زندگی مردم است که عمده آنها موجب فشار خون که علت اصلی مرگ و میر است می شود، همچنین باید تغذیه سالم داشته و غذاهای پرنمک را حذف کنیم زیرا ۹۰ درصد علت فشارخون ها ناشناخته هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.