با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برگزاری چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب مازندران در آمل

چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب رده سنی پونی، تمرینی و مبتدی شهرهای مختلف مازندران پس از یک روز رقابت شامگاه جمعه به کار خود در آمل پایان داد.

منتشر شده

در

چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب مازندران به میزبانی این شهرستان به مدت یک روز برگزار شد و نفرات برتر با سبقت از رقبای خود حائز رتبه‌های برتر شدند.

طاها کامیابی در رده پونی تمرینی با اسب سهند جایگاه نخست را از آن خود کرد، در رده تمرینی شهروز رضایی، امیرعلی قربانی، پرشان پرخیده، محمدرضا موسوی، حسام‌الدین پرویزی و عرفان آسیایی جایگاه اول تا ششم را از آن خود کردند و در رده مبتدی حسام محسن‌پور، رضا عمرانی، محمد عمرانی و مارال عمرانی به جایگاه اول تا چهارم رسیدند.

رئیس هیأت سوارکاری شهرستان آمل اظهار کرد: این دوره از مسابقات به مناسبت فرا رسیدن روز دانش‌آموز با حضور سوارکاران شهرهای مختلف مازندران دنبال شده که در رده سنی پونی 30 سانتیمتر برای کودکان، رده 60 سانتیمتر تشویقی و مبتدی 90 سانتیمتر برگزار شد.

عرفان آسیایی افزود: در این رویداد برای سوارکاران مبتدی بدون خطا ثبت رده در فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 40 سوارکار در این مسابقات، تصریح کرد: تلاش کردیم از ابتدای فعالیت در آمل با مشورت و نظرخواهی از بزرگان سوارکاری کشور امور را در پیش بگیریم و با پیشرفت خوبی همراه بودیم.

رئیس هیأت سوارکاری شهرستان آمل یادآور شد: در چهارمین دوره رسمی مسابقات استاندارد پرش اسب 40 سوارکار شرکت دارند که با بهره از نظرات رامین شفیعی طراح مسیر بین‌المللی مسابقات سوارکاری در باشگاه سوارکاری کاسپین فضای استاندارد برای مسابقات مهیا شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ابتدای کار 12 سوارکار مسابقه در آمل داشتیم که این تعداد به 40 سوارکار رسیده است، بیان کرد: برای توجه بیشتر به رده سنی کودکان و پایه مسابقات پونی را پس از آموزش‌های لازم با حضور پونی‌سواران راه‌اندازی کردیم البته سوارکاران این رده در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی اصفهان جایگاه نخست و در رقابت‌های قهرمانی تهران جایگاه سوم را از آن خود کردند.

آسیایی با اعلام اینکه شهرزاد حیرانیان سرداور رسمی فدراسیون سوارکاری و عزت‌الله وجدانی مسؤول برگزاری مسابقات است، خاطرنشان کرد: رامین شفیعی طراح مسیر بین‌المللی مسابقات سوارکاری به همراه مهدی جمشیدخانی، علی قورچیان و علی رضایی از بزرگان سوارکاری کشور بر فعالیت سوارکاران از نزدیک نظارت داشتند.

وی با اشاره به اینکه سوارکاری در مازندران رشد خیلی خوبی داشته است و شاهد رشد روزافزون آن در آمل خواهیم بود، گفت: تمام تلاش خود را برای آموزش استانداردسواری به کار می‌گیریم تا افراد علاقمند با پر کردن رده، به مسابقات رسمی کشور راه پیدا کنند.

پیشکسوت‌ترین سوارکار ایران در حاشیه برگزاری مسابقات اظهار کرد: 81 سال سن دارم و 78 سال اسب سوار می‌شوم و می‌خواهم در یکی از مسابقات رسمی با اسب مناسب شرکت کنم.

علی رضایی افزود: سوارکاری برای سلامت جسم و جان هر فرد بسیار مطلوب است و باید مسؤولان تلاش فراوانی برای امر آموزش صحیح به علاقمندان داشته باشند.

وی گفت: سوارکاری در دنیا رشد خوبی داشته و به دنبال ترقی و ارتقای آن در کشورهای مختلف هستند پس باید در این مسیر تلاش زیادی داشته باشیم و در کشورمان نیز سوارکاران روز به روز بهتر از گذشته شوند.

سوارکاری یکی از رشته‌های زیبا و مهیج است و توسط بزرگان دین و اهل بیت به آموزش سوارکاری توصیه شده است، خانواده‌های ایرانی می‌توانند با تشویق فرزندان خود برای آموزش سوارکاری توسط اساتید مجرب راه را برای ورزش و سلامت خانواده مهیا کنند.

گزارش از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.