با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

بهره‌برداری پروژه بهسازی مسیر ۲۰ کیلومتری «خشواش» آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / فاز دوم عملیات بهسازی و آسفالت محور ارتباطی بلده ـ خشواش شهدای گمنام به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد تا در مجموع مسیر ۲۰ کیلومتری منطقه زیر بار ترافیک رود.

فاز دوم عملیات بهسازی و آسفالت محور ارتباطی بلده ـ خشواش بخش امامزاده عبدالله شامگاه دوشنبه به عنوان مسیر دسترسی به مزار شهدای گمنام به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: مسیر ارتباطی خوشواش مسیر ۲۰ کیلومتری را شامل می‌شود که با مشارکت مردمی، خیران و پیشگام شدن یکی از روحانیون نیک‌اندیش منطقه به بهره‌برداری رسید.

رضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه در گام نخست با مشارکت خیران مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد، افزود: با ادامه روند مردم برای زیرسازی و آسفالت این جاده حدود ۴ میلیارد تومان یاری رساندند تا در مجموع مسیر ۲۰ کیلومتری با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: این مسیر ارتباطی زیبا و جذاب است که می‌تواند علاوه بر قرار داشتن مزار شهدای گمنام در بخش سیاحتی، با در اختیار داشتن مناظر بکر و آب و هوای کوهستانی و صعب‎العبور در زمینه گردشگری و توریست بسیار ارزشمند باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در حاشیه این مراسم افتتاح، اظهار کرد: فاز نخست عملیات بهسازی و آسفالت این محور ارتباطی در منطقه‌ای صعب‎العبور و کوهستانی به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال سال گذشته بهره‌برداری شد.

افتتاح ۹۷ پروژه راهداری مازندران در هفته دولت

حسن جهانیان با اعلام چگونگی تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح استان، افزود: عملیات بهسازی و آسفالت این مسیر در دو فاز به طول ۲۲ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۴۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه منطقه خوشواش به مناسبت بزرگداشت هفته دولت افتتاح شد، گفت: هفته دولت یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب بوده و فرصتی برای تبیین خدمات نظام اسلامی به همه مردم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه راه روستایی بخشی از توسعه روستایی بوده که حفظ و نگهداری راه‌های روستایی همانند ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه‎سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی را در برمی‌گیرد.

جهانیان با اشاره به اجرای عملیات آسفالت، عملیات ایمن‌سازی محور در قالب خط کشی، نصب گاردریل و تابلو از دیگر اقدامات این سازمان است، خاطرنشان کرد: ۹۷ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران همزمان با گرامیداشت هفته دولت با بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مازندران یکی از استان‌های شمالی کشور با بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که از این میزان حدود ۷ هزار و ۸۴۴ کیلومتر راه روستایی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.