با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تجلیل از ۴۰ نخبه قرآنی آمل/ ایجاد شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به تجلیل از ۴۰ حافظ و نخبه قرآنی این شهرستان، از تشکیل شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی در آمل خبر داد.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی در همایش تجلیل از نخبگان و حافظان قرآنی، اظهار کرد: تشکیل شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی یکی از گام‌های بزرگ برای ترویج و تبلیغ تلاش‌های نخبگان، حفاظ و فعالان قرآنی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه همایش‌های تجلیل فراوان برای نخبگان قرآنی در آمل برگزار شده است، افزود: خداوند همه افراد را از حاملان و حافظان کلام الهی قرار نمی‌دهد پس حاملان قرآن باید قدر خود را بدانند و همیشه به فعالیت در حوزه قرآن و معارف اسلامی ببالند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه حفظ و نگهداری کلام الله توفیق بزرگی است که خداوند نصیب بندگان خود می‌کند، تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که نصیب‌مان کرد تا کلام الهی را در دل و جان‌ها قرار داده و پس باید به درستی آن را درک کرده و عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به نقش خانواده‌ها برای تشویق و حمایت فرزندان در راستای تعلیم معارف الهی و حفظ قرآن، بیان کرد: حفظ قرآن کار سخت است ولی تثبیت آیات کلام وحی در جان افراد بسیار سخت‌تر از حفظ آن است.
بهرامی با اعلام شیوع ویروس کرونا از دو سال گذشته تاکنون و تإثیر منفی بر بسیاری از فعالیت‌ها، گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگی شهر، مدتی است شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان رقم خورد و طی جلسات متعدد پیگیری‌ها و بررسی‌ها شکل گرفت تا انجام امورات تخصصی قرآنی به متخصصان سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و موضوعات تخصصی قرآنی باید به متخصصان قرآنی سپرده شود و متقاضیان با مراجعه به متخصصان قرآنی به جواب درست و کامل برسند، گفت: متاسفانه این مهم مدت‌ها است مغفول مانده و شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی باید تمام امورات فرهنگی را کارشناسی کند‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی شامل سه کمیسیون آموزش با مسؤولیت اداره آموزش و پرورش، کمیسیون پژوهش با مسؤولیت دانشکده علوم قرآنی به عنوان تنها دانشکده تخصصی علوم قرآن شمال کشور و کمیسیون ترویج و تبلیغ با مسؤولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: برای نخستین بار در این شهرستان همایش تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی با همکاری شورای گسترش و همه ادارات مرتبط انجام شد.

بهرامی بااشاره به اینکه در نظر داریم تا آئین تجلیل همه‌ساله در یک روز خاص برگزار شود و حافظان و نخبگان قرآنی تجلیل گردند، یادآور شد: در مسابقات قرآنی سراسری که طی روزهای گذشته انجام شد چهار نفر از برترین‌های قرآنی به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش فارس، در نخستین همایش تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی این شهرستان ۴۰ نفر از برترین‌ها از سن ۷ تا ۴۰ سال با اهدای لوح‌سپاس و هدایایی قدردانی شدند.

از محمدهادی شفیق آملی به عنوان پیشکسوت برجسته قرآنی شهرستان آمل تشکر و قدردانی شد، همچنین سید محمد طاهایی قاری برجسته و توانمند به دلیل کسب مقام نخست و راهیابی به مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تلاوت‌های مجلسی کشور سپاسگزاری شد.

پس از اجرای گروه تواشیح نوجوانان دختر و پسر، یاسین سیف‌الله‌پور عمرانی حافظ ۱۱ ساله کل قران کریم و فاطمه‌زهرا یحیی‌زاده دیگر حافظ ۱۱ ساله کل قران به سؤالات قرآنی متعدد پاسخ دادند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.