با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تدوین و چاپ موسیقی آئینی و حماسی در مازندران

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل، از تکمیل مراحل تهیه موسیقی آئینی وحماسی مازندران به عنوان یکی از بهترین وفاخرترین اثرفرهنگی استان به همت وتلاش هنرمند با دانش آملی خبر داد.

منتشر شده

در

امیر امیرنیا به همراه تهیه کننده و عوامل این اثر هنری درجمع خبرنگاران شهرستان آمل گفت: این اثر فاخر فرهنگی و هنری با تلاش " نبی احمدی " که در چند دهه گذشته با انجام کارهای پژوهشی و دانشگاهی در زمینه موسیقی و موسیقی محلی در سطح شهرستان آمل و مازندران فعالیت داشت، انجام و آماده رونمایی شد.

وی افزود: متأسفانه از سوی هنرمندان عرصه موسیقی استان تاکنون کار پژوهشی و عمقی در بخش ماندگار کردن و انتقال علمی و عملی موسیقی محلی مازندران به عنوان یک منبع با ارزش به نسل آینده ونیز استفاده علاقمندان کارهای پژوهشی و علمی انجام نشده بود و این اقدام " نبی احمدی" هنرمند با دانش آملی واقعاً ارزشمند وقابل تقدیر است.

امیرنیا اضافه کرد، که اثر این هنرمند آملی در سال گذشته به عنوان کتاب موسیقی سال هم انتخاب شده بود.

رونمایی موسیقی آئینی مازندران ۴ دی در آمل

عضوهیات امنای آموزشگاه موسیقی چاوش آمل در خصوص برنامه رونمایی موسیقی آئینی و حماسی مازندران در شهرستان آمل گفت: این اثر فاخر فرهنگی وهنری روز چهارشنبه ۴ دی ماه و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل رونمایی خواهد شد.

حامد ضرغامی افزود: در این مراسم هنرمندان موسیقی مازندران و برخی شخصیت‌های فرهنگی و هنری حضور خواهند داشت و از این اثر فاخر هنری استان رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد، این کتاب به ۳ زبان فارسی، مازندرانی و انگلیسی در ۱۲۰ صفحه تهیه و نگارش شده و حدود ۷۰ میلیون تومان هم برای مراحل تهیه و تولید آن نیز هزینه شده است.

موسیقی آئینی و حماسی مازندران به صورت کتاب ولوح فشرده

مؤلف کتاب موسیقی آئینی و حماسی مازندران هم در این نشست با بیان اینکه این کتاب برگرفته از موسیقی ایرانی و بازمانده از دوران قاجار است، گفت: این اثر در قالب یک کتاب و نیز لوح فشرده گردآوری شده ودر قالب آلبومی با آواز " ابوالحسن خشرو" از هنرمندان مازندرانی گردآوری شده است.

نبی احمدی افزود: متأسفانه تا پیش از این از آثار هنرمندان و موسیقی مازندرانی به عنوان یک منبع قابل اتکا و استفاده وجود نداشت و هدف اصلی مکتوب کردن آثار موسیقی مازندران برای استفاده همگان بوده است.

وی با بیان همه مراحل تهیه و انتشار کتاب و سی دی موسیقی آئینی و حماسی مازندران توسط هنرمندان و پژوهشگران دلسوز به حوزه موسیقی شهرستان آمل بوده است، از مراحل پایانی برای انتشار ۴ مجموعه کتاب موسیقی دیگر تا پایان امسال در آمل خبر داد.

احمدی یادآورشد: با هماهنگی انجام شده کتاب موسیقی آئینی و حماسی مازندران به صورت نمادین در ماه آینده در ساری نیز رونمایی خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.