با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تلاش برای بازگشایی مسیر 4 روستای گرفتار سیلاب بخش لاریجان مازندران

بخشدار لاریجان از تلاش برای بازگشایی مسیر 4 روستای گرفتار سیلاب در بخش لاریجان مازندران با همکاری مردم، عوامل راهداری و مسؤولان خبر داد.

منتشر شده

در

رضا مقدم از وقوع سیل و سیلاب در این بخش صعب‌العبور و کوهستانی خبر داد و اظهار کرد: بارش شدید باران و نزولات آسمانی در این بخش سیلاب و سیل را در رودخانه‌های بخش جاری کرد و این مهم باعث نگرانی مردم شده است.

وی افزود: وقوع سیلاب در دهستان دلارستاق باعث مسدود شدن راه‌های روستایی حاجی‌دلا، میان‌ده و ناندل شده و در ورودی روستاهای لوط از دهستان بهرستاق، روستای کهرود از دهستان دلارستاق و شمس‌آباد از دهستان امیری باعث تخریب شده است.

بخشدار لاریجان مازندران با اعلام اینکه پس از وقوع سیلاب راه روستایی برخی روستاها همانند لوط بازگشایی شد، تصریح کرد: فرماندار ویژه آمل و معاون فرماندار با حضور در بین مردم بخش لاریجان از نزدیک بر روند فعالیت سیلاب و مسدود بودن محور مواصلاتی هراز نظارت داشت و تصمیمات لازم اجرایی شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در تعدادی از مسیرهای روستایی رفع بحران انجام شد، خاطرنشان کرد: راه فرعی چهار روستای دهستان دلارستاق با حضور شبانه‌روزی عوامل راهداری و اداره حمل و نقل جاده‌ای آمل در حال بازگشایی است.

مقدم با اعلام اینکه محور مواصلاتی هراز به دلیل بارش شدید باران، کولاک، سیلاب، ریزش سنگ و قلوه سنگ از ساعت 20 شب 11 فروردین امسال مسدود شده است، ادامه داد: پس از پاکسازی مسیر بارها شاهد وقوع سیلاب و ریزش سنگ بودیم تا همچنان محور مواصلاتی هراز تا اطلاع ثانوی مسدود باشد.

وی با اشاره به ریزش بهمن در منطقه تونل تکاور، یادآور شد: ریزش سنگ در مناطق تونل جدید، زیارباغ و قبل باغ خانزاد بیشتر از دیگر مناطق بوده است.

بخشدار لاریجان با بیان ایجاد مدیریت بحران و آماده‌باش همه دستگاه‌ها و نهادها در این بخش، ادامه داد: در زمینه سوخت مشکلی نداریم و قبل آغاز سرما تأمین سوخت برای منازل روستایی انجام شد.

مقدم با اشاره به اینکه در بخش سقوط سنگ و سیلاب در بخش لاریجان تلفات جانی نداشت، تصریح کرد: با همکاری مردم، مأموران شهرداری و دهیاران گام‌های زیادی در مسیر بازگشایی مسیرها انجام شد.

وی با بیان اینکه جریان سیل در بخش لاریجان باعث بروز خسارت‌های فراوان به باغات، زمین‌های زراعی، درختان سیاه ریشه، برخی تأسیسات آب شرب و سردهنه های کشاورزی مسیر سیلاب شد، ادامه داد: برای تأمین آب شرب منطقه کلرد مشکلاتی ایجاد شد.

بخشدار لاریجان با اشاره به اینکه گزارش خسارت‌های فراوان سیل و سیلاب به بخش لاریجان طی روزهای آینده برآورد و اعلام می‌شود، گفت: بارندگی شدید و وزش شدید باد باعث سست شدن سنگ، قلوه سنگ و سنگریزه در محور هراز شده و تا ایمن‌سازی کامل جاده شریانی تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.