با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تلف شدن ۲۴۳ قطعه ماهی براثر شیمیایی شدن یک نهر در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت که هدایت وسرریز شدن سموم شیمیایی در یکی از نهرهای زراعی در این شهرستان باعث تلف شدن بیش از ۲۴۳ قطعه انواع ماهی های باارزش شد.

منتشر شده

در

مهدی کشاورزیان با تائید تلف شدن ماهی اظهار داشت: درپی گزارش دریافتی مبنی بر تلف شدن ماهیان و سایر آبزیان در یک نهر زراعی واقع در روستای "عربخیل" از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل، یگان حفاظت و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد، پس از تحقیقات انجام شده، براثر تخلیه و هدایت سموم شیمیایی یک واحد پرورش ماهی که درکنار نهر آبی، متأسفانه ۴۷ قطعه ماهی زردپر، ۲ قطعه اردک ماهی، ۱۹۴ قطعه ماهی معمولی تلف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل اضافه کرد، که پس از نمونه برداری از آب وتکمیل نتایج به دست آمده، آلودگی آب نهر زراعی درکنار این واحد پرورش ماهی محرز و تائید شد و مسئول واحد پس از شناسایی وپس از تشکیل پرونده قضائی، تحویل دادگستری شهرستان شد.

کشاورزیان تصریح کرد، همچنین این متخلف به علت ضرر و زیان وارده به محیط زیست در صورت صدور رأی قضائی برای تلفات انواع ماهی، به پرداخت بیش از ۵۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی یادآورشد، طبق بند " د " ماده ۱۲ قانون شکار وصید با متخلفانی که با تخلیه پساب آلوده به نهریا رودخانه جاری باعث آلودگی آن شوند، طبق ماده ۶۷۹ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب و متخلفان به مجازات مقرردرقانون محکوم و این متخلف از جهت ضرر و زیان وارده به محیط زیست مشمول جریمه نقدی از ۶۰ میلیون تا ۸۵ میلیون ریال به حساب دولت خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل درعین حال، از شهروندان و دوستداران طبیعت و محیط زیست درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات محیط زیستی به مأموران این اداره اطلاع تا در سریع‌ترین زمان با متخلفان برخورد قانونی و از تکرار آن جلوگیری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.