سهیل صالحی با اشاره به محوریت ساماندهی خادمیاران رضوی استان و چگونگی روند جذب خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در آیندهای نزدیک، اظهار کرد: هدف از تشکیل کانونهای خادمیاری رضوی در سراسر استان توجه به این اصل است که خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(علیهالسلام) محدود به محدوده حرم و شهر مشهد نشود و افرادی که علاقهمند به خدمت به امام مهربانیها هستند بتوانند در شهر، محل کار و زندگی خودشان، کارهای عامالمنفعه به مردم نیازمند ارائه دهند.
وی با بیان اینکه 16 هزار و 777 نفر از مازندران در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبتنام کردند، افزود: تاکنون 10 هزار و 149 نفر از این تعداد تائید اولیه شده و سامانه آنها فعالشده است هر چند باید رزرو خدمت داشته باشند که به جهت عدم فعالیت کانونهای محلی و موضوعی تنها یک هزار و 390 نفر از این تعداد موفق به رزرو خدمت شدند.
کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون های خدمت رضوی استان مازندران تصریح کرد: 9 هزار نفر از خادمیاران استان از مرحله گزینش نهایی عبور کردند و 7 هزار و 432 نفر از این تعداد با مراجعه به سامانه خادمیاری، مصداق خدمت برگزیدند.
این مسؤول بیان کرد: خادمیاران رضوی باید در هفته به مدت 6 ساعت فعالیت داشته باشند و بهپاس قدردانی از فعالیت آنها که در راستای محرومیتزدایی انجام میشود شیفت حرم در مشهد مقدس برای فرد خادمیار محقق خواهد شد.
صالحی گفت: متأسفانه در برخی شهرستانها مسئول کانون محلی هنوز احراز هویت نشده یا عرصه خدمت با نوع فعالیتی که خادمیار ارائه میکند با هم مطابقت ندارد، خادمیاران باید با مراجعه به سامانه خادمیاران رضوی به آدرس khademyar.aqr.ir عرصههای خدمتی خود را مشخص کرده و گزارش فعالیت خود را ثبت کنند.
کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون های خدمت رضوی استان مازندران با بیان اینکه لباس خادمی آستان قدس رضوی فقط باید در حرم امام رضا(ع) استفاده شود، افزود: هیچیک از خادمیاران اجازه ندارند خارج از محدوده حرم مطهر رضوی از لباس خدام حرم استفاده کنند.
این مسؤول بیان کرد: نظارت و ارزیابی عملکرد خادمیاران و بازرسی از نحوه اجرای فعالیتهای حوزه خادمیاری مورد توجه دبیران کانونهای خدمت رضوی در شهرستانها و سر رابطان کانونهای تخصصی باشد.
صالحی با بیان اینکه در اجرای خدمت خادمیاران به محرومان کمیت ملاک نیست، افزود: بلکه کیفیسازی خدمات اهمیت فراوانی دارد، خدمت به امام مهربانیها فقط انجام شیفت در حرم مطهر نیست بلکه اصل کار و فعالیت خادمیاران رضوی، ارائه خدمات کریمانه به محرومان در محل سکونت و کار است و پاداش این خدمات، شیفت حرم منور رضوی است.
صالحی خاطرنشان شد: هر خادمیار در سال ۱۴ سهمیه خدمت در حرم دارد که دو سهمیه از طریق جشنواره خدمت، دو سهمیه از راه آزمونهای غیرحضوری در سامانه و ۱۰ سهمیه کشیک از طریق مصداق خدمتی محقق میشود.
کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی استان مازندران با بیان اینکه با توجه به تعطیلی موقت روند نامنویسی علاقهمندان در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی و اعلام نارضایتی تعداد زیادی از مردم استان برای اینکه قادر به ثبتنام بهعنوان خادمیار رضوی نیستند، ساماندهی خادمیاران استان در دستور کار قرار دارد، گفت: انتخاب عرصه و مصداق خدمتی از طریق سامانه خادمیاری و ثبت گزارش فعالیتها از سوی خادمیاران، ملاحظه و تأیید فعالیتها توسط مسئولان مربوطه مهم است و همه خادمیاران و مسئولان تحت آییننامه واحد مورد ارزیابی و سنجش قرار میگیرند و عدم رعایت ضوابط از سوی هر یک از اعضای این تشکیلات، موجب حذف آن فرد از سیستم خادمیاری توسط آستان قدس رضوی میشود.
وی با اعلام اینکه مسئله مهم برای خادمیاران رضوی این است که امام رضا(ع) آنها را به خادمیاری خود پذیرفته است، ادامه داد: البته برای اینکه همیشه خادم امام بمانیم باید لحظهلحظه کارمان برای رضای خدا باشد و اخلاص را ملاک ارزیابی و ارزش قرار دهیم.
کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون های خدمت رضوی استان مازندران، اظهار کرد: خادمیاران رضوی استان برای جشنواره خدمت که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی در زمینهٔ اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمات به محرومان، نیازمندان، معرفی مدلها و الگوهای برتر خدمت به محرومان و نیازمندان در حال برگزاری است، خوراک تهیه کنند.
این مسؤول با بیان اینکه ابتکارات خادمیاران در حوزه محرومیتزدایی بهترین خوراک برای این جشنواره خواهد بود، افزود: خادمیاران علاوه بر ارائه خدمت در استان و شهرستان محل سکونت خود الگوها و مدلهای زیبایی از انجام خدمت و فعالیت را در سامانه خادمیاری بخش جشنواره خدمت به ثبت برسانند تا پس از داوری مرحله اول حق انتشار یابند و خادمیاران دیگر استانها و مناطق مختلف کشور از این تجربیات بهرهمند شوند تا به عنوان شیوه و ابتکار جدید در استان و محل سکونت خود اجرا شود.
صالحی یادآور شد: خادمیاران در زمان ثبت آثارشان در جشنواره خدمت باید متن را بهگونهای درج کنند که هدف از اجرای طرح موردنظر، جنبههای تأثیر گزاری و ابتکارات و خلاقیت در طرح و همچنین قابلیت الگوبرداری و استفاده از تجربیات و ابتکارات آن طرح بر همگان مشخص باشد و از نوشتن گزارش پرهیز کنند.
وی، بیان کرد: با توجه به ولایتمداری و دلدادگی به اسلام و ائمه معصومین(ع) ملت ایران اسلامی و مازندران به عنوان طریقالرضا، مردم این مرز و بوم در طول تاریخ اسلام میزبانی شایستهای از امامزادگان داشته و دارند و در دهه کرامت و ایام منتسب به ولادت امام مهربانیها علاوه بر خراسان رضوی در سایر شهرها و روستاهای کشور بهویژه مازندران برنامههایی در راستای گسترش فرهنگ منور رضوی و تبیین سیره و فضایل اخلاقی ثامنالحجج (ع) اجرا میشود.
صالحی با بیان اینکه فرصت آشنایی و عمل به آموزههای دینی بهویژه سیره عملی حضرت رضا (ع) باید برای همگان فراهم شود، افزود: امام رضا(ع) فرمودند که «اگر مردم خوبیهای گفتار ما را بدانند، از ما پیروی میکنند» پس فرصت بسیار ارزشمند دهه کرامت برای تبیین معارف دین و توسعه فرهنگ رضوی در راستای خدمت کریمانه به محرومین به کار بسته شود.
کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون های خدمت رضوی استان مازندران، از دهه کرامت به عنوان ایام ایجاد نشاط و شادی مؤمنانه برای اهل ایمان یاد کرد و گفت: خادمیاران آستان قدس رضوی، احیاءکنندگان سیره ائمه اطهار (ع) هستند و دستگیری از محرومان و نیازمندان را با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی در دستور کار قرار دهند.
انتهای پیام/86012