با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

جزئیات خسارتی که کرونا به حوزه فرهنگ و هنر در مازندران وارد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در بحران کرونا خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی به حوزه فرهنگ و هنر استان مازندران وارد شد.

منتشر شده

در

عباس زارع اظهار کرد: حوزه ظریف فرهنگ و هنر با شاخه‌های متعدد، یکی از بخش‌هایی است که در بحران ویروس کرونا و طرح قرنطینه اجتماعی دچار خسارات عظیم مالی شده است.

وی افزود: با برآورد کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سراسر استان به حوزه‌های هنری، شامل؛ مجتمع‌ها و پردیس‌های فرهنگی، هنری و سینمایی، شرکت‌های تهیه و تکثیر آثار موسیقی، خانه مدولباس، استودیوهای صدابرداری، اجراهای تئاتر، آموزشگاه‌های هنری زیان مالی وارد شد.

زارع اعلام کرد: در حوزه‌های فرهنگی ناشران، کتاب‌فروشان، کانون‌های آگهی و تبلیغات، مؤسسات فرهنگی، قرآنی، چاپخانه‌ها و بخش رسانه شامل؛  روزنامه‌ها ، هفته نامه‌ها،  پایگاه‌های خبری، مؤسسات مطبوعاتی و رسانه‌ای، رسان‌ های  دیجیتال و غیره در مجموع نزدیک به ۲۵۰ میلیاد ریال خسارت وارد شده است.

این‌ مسؤول ضمن سپاس از طرح حمایتی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به بخش‌های گوناگون کسب و کار، گفت: با توجه به حضور پر رنگ رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر استان طی دو ماه اخیر در امر اطلاع‌رسانی به جامعه و ایجاد پویش "در خانه بمانیم" در فضای مجازی، وظیفه خود می‌دانیم تا از این قشر فرهیخته جامعه حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص این زیان‌ها طی نامه‌ای به مقام عالی وزارت ارسال و برآورد خسارت این حوزه‌ها اعلام شد تا در ستاد ملی مبازره با کرونا در راستای حمایت از این بخش تصمیم‌گیری شود.

زارع اضافه کرد:  از استاندار مازندران می‌خوام  همچون گذشته حامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان باشد و اعتباری را برای جبران بخشی از خسارات وارده در نظر بگیرد، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و اجرای دقیق طرح قرنطینه هوشمند، دوباره شاهد رونق این بخش مهم از جامعه باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.