با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خسارت 500 میلیون تومانی تخریب پل آلشرود آمل/ 2 روستای امامزاده عبدالله در خطر زیر آب رفتن قرار دارند

رئیس شورای شهرستان آمل با اشاره به خسارت 500 میلیون تومانی تخریب پل آلشرود پس از وقوع سیل به دلیل عدم لایروبی بستر رودخانه، گفت: دو روستای بخش امامزاده عبدالله آمل با وقوع سیل مجدد در خطر زیر آب رفتن قرار دارند.

منتشر شده

در

پس از بارش شدید باران و وقوع سیل در نقاط مختلف کشور، استان مازندران هم از این بلای طبیعی جان سالم به در نبرد و برخی از شهرهای شرق استان گرفتار سیل و سیلاب شدند.

نقاط مرتفع، کوهستانی و جنگلی شهرستان آمل همانند بخش لاریجان و مناطقی از بخش امامزاده عبدالله نیز با سیل و آبگرفتگی دست و پنجه نرم کردند که نتیجه آن مسدود شدن سه روزه محور مواصلاتی هراز در روزهای شلوغ و پرتدد نوروزی بود.

یکی از مهمترین اخباری که این روزها در فضای مجازی دست به دست آملی‌ها می‌چرخد "تخریب کامل پل منطقه گردشگری، جنگلی و تفریحی آلشرود بخش جنگلی امامزاده عبدالله شهرستان آمل" است که عبور و مرور را برای گردشگران نوروزی و مردم سخت کرده و ترددها به وسیله پل متحرک چوبی و گذر از داخل رودخانه با قطع ارتباط در منطقه سنگ‌درکا انجام می‌شود.

برای پیگیری بیشتر و دقیق از تخریب پل رودخانه آلشرود در منطقه سنگ‌درکا با رئیس شوررای شهرستان آمل و عضو شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله هم‌کلام شدیم.

تقی ابراهیمی  اظهار کرد: تخریب کامل پل منطقه گردشگری، جنگلی و تفریحی آلشرود بخش جنگلی امامزاده عبدالله شهرستان آمل در سیل‌های اخیر اتفاق افتاده است که متأسفانه قبل از وقوع سیل تذکرات مختلف کتبی و شفاهی به مسؤولان مربوطه داده شد.

وی با اعلام اینکه روزانه گردشگران و مسافران زیادی از مواهب طبیعی و منطقه گردشگری، جنگلی و تفریحی آلشرود بازدید می‌کنند، بیان کرد: تخریب کامل پل ارتباطی باعث بروز مشکلات فراوان در رفت و آمد افراد بومی و مسافران می‌شود.

رئیس شورای شهرستان آمل با اشاره به اینکه عرض رودخانه آلشرود در بخش امامزاده عبدالله و منطقه سنگ‌درکا حدود 150 متر بوده است که با ورود اداره امور آب آمل و شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اقدام تعجب‌آمیز شاهد اجاره دادن بستر رودخانه و رساندن عرض آن به 15 متر هستیم، تصریح کرد: اعتراض فراوان به این شرکت برای اجاره دادن بستر رودخانه داشتیم ولی این دستگاه اجرایی اعلام کرده که ما ناظر داریم و در حال نظارت هستند.

این مسؤول با بیان اینکه چندین بار طی نامه کتبی درخواست لایروبی بستر رودخانه آلشرود را داشتیم تا در فصول سرد سال و بارش شدید باران دچار مشکل نشویم، بیان کرد: متأسفانه لایروبی بستر رودخانه انجام نشد.

ابراهیمی با اشاره به اجاره دادن بستر رودخانه آلشرود، یادآور شد: حتی در مجاور بستر رودخانه زمین‌ها به ارزش بیش از 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شوند که این اقدام نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه بدون لایروبی رودخانه آلشرود حدود 600 هکتار از زمین‌های بالادست و پایین دست گرفتار سیل، سیلاب و آب‌گرفتگی شدید می‌شوند، تصریح کرد: با تخریب کامل پل رودخانه آلشرود حدود 500 میلیون تومان فقط برای ساخت پل جدید به این منطقه گردشگری خسارت وارد شد.

عضو شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله بیان کرد: با تخریب پل آلشرود در منطقه سنگ‌درکا مشکلات فراوان در رفت و آمد دامداران، کشاورزان، معادن و بخش کشاورزی ایجاد شده است و نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی این همه ضرر و زیان است.

این مسؤول با اشاره به بروز مشکلات زیاد برای کشاورزان حدود 70 هکتار از کشاورزان بخش امامزاده عبدالله با تخریب پل، خاطرنشان کرد: طی نامه‌های متعدد شهردار امامزاده عبدالله خواستار لایروبی بستر رودخانه آلشرود شدیم البته نه تنها هیچ اقدامی از سوی شرکت آب منطقه‌ای انجام نشده حتی شن و ماسه دپو شده رودخانه توسط اشخاص حقیقی بدون مجوز حمل می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل اعلام کردم که میزان شن حاصل حمل سیل و سیلاب در تعدادی از روستاهای بخش امامزاده عبدالله همانند اسپند و تلیران بالا آمده است، گفت: ارتفاع بالای شن در این روستاها خطرساز بوده و با وقوع سیل و شرایط نامساعد جوی در روزهای آینده بخشی از روستاها با وجود شن فراوان به زیر آب می‌رود./ خبر از قربانعللی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.