با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

روسیه زره فوق پیشرفته و ایمن در برابر انفجارهای هسته ای ساخت + تصاویر

روسیه نسخه جدیدی از زره‌های مجهز به اسکلت داخلی و کلاه و ساعت هوشمند خود را برای سربازان این کشور در میدان‌های جنگ‌ آینده معرفی کرد که شباهت زیادی به لباس‌های فیلم جنگ ستارگان دارد.

منتشر شده

در

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ این لباس بسیار پیشرفته شامل یک اسکلت خارجی است که به منظور افزایش استقامت و قدرت بدن سربازان را احاطه می‌کند و آنقدر ایمن است که سربازی که این لباس را پوشیده می‌تواند از انفجارات هسته‌ای زنده بیرون بیاید.

این لباس همچنین شامل یک کلاه ایمنی شبیه به کلاه «جنگجویان توفان» یا Stormtrooper (در فیلم جنگ ستارگان) می‌شود که یک محافظ شیشه‌ای رنگی و یک چراغ ریزی دارد که به هر طرفی که سرباز بخواهد، می‌چرخد.

اوائل ماه میلادی جاری، سرلشگر اولگ سلیوکوف – فرمانده نیروهای زمینی روسیه اعلام کرد که در حال تکمیل تحقیقات علمی برای ایجاد طرح آینده جنگ‌افزار Ratnik-3 هستند. به گفته وی، پوشیدن این لباس و کلاه ایمنی میزان کارآیی سرباز را در انجام وظایف مختلف 1.5 برابر افزایش خواهد داد.

زره ضدانفجار

به گفته سلیوکوف، کل وزن این لباس به زودی 30 درصد کاهش می‌یابد تا تن کردن آن توسط سربازها راحت‌تر شود.

این لباس که به کیت «راتنیک» شناخته می‌شود شامل پنج سیستم یکپارچه است که پشتیبانی از حیات، فرماندهی و ارتباطات، هماهنگی بین قطعات و زیرسیستم‌های ذخیره و صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی هستند.

راتنیک برای حفاظت از سرباز در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده است. این لباس همچنین شامل 59 قطعه از جمله جلیقه ضدگلوله، کلاه ایمنی، لباس یک‌سره مبارزه، هدستی که خودش هم از صورت سرباز محافظت می‌کند، عینک محافظ، اسلحه، تیرانداز مخفی، چاقوی مبارزه‌ای، مهمات، ابزارهای شناسایی شبیه به رادار و ابزارهایی برای دید و تصویربرداری نوری و حرارتی است.

زره ضدانفجار

 

زره ضدانفجار

 

زره ضدانفجار

 

زره ضدانفجار

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.