با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رونمایی از نخستین وقف هسته‌ای پس از شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده

نخستین وقف هسته‌ای پس از شهادت دانشمند هسته‌ای ایران شهید محسن فخری‌زاده با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه چمستان، فرماندار شهرستان نور، تعداد محدودی از مسؤولان و مردم در مسجد جامع شهرچمستان از توابع شهرستان نور رونمایی شد.

منتشر شده

در

نخستین وقف هسته‌ای پس از شهادت دانشمند هسته‌ای ایران شهید محسن فخری‌زاده با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه چمستان، فرماندار شهرستان نور، تعداد محدودی از مسؤولان و مردم در مسجد جامع شهرچمستان از توابع شهرستان نور رونمایی شد.

امام جمعه چمستان در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت دانشمند شهید فخری‌زاده و تبریک به واقف خیراندیش، به جنبه‌های فردی و عمومی وقف اشاره و اظهار کرد: عالم هستی و هر آنچه در آن هست، متعلق به خداوند است و واقف به این باور و درک رسیده که امانت‌دار است و باید امانت را برگرداند، این نقطه تهذیب نفس است.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود: خداوند به مومنان کمک می‌کند تا مسیر را راحت‌تر طی کنند، برای این‌کا راه جهاد را نشان می‌دهد، اولین قدم جهاد با مال است به روایتی وقف انسان ساز است.

*رونق مجالس عزا کمک به بقای اسلام

وی با اشاره به جنبه عمومی وقف، تصریح کرد: ما معتقدیم، قیام امام حسین(ع) ضامن بقای اسلام شد، برپایی مجالس عزای اباعبدالله(ع) نیز ضامن قیام آن حضرت است؛ همین حسین، حسین‌ کردن‌ها، اشک و ماتم قیام را حفظ کرده است و هر کس که مجلس عزای اهل بیت را رونق می‌بخشد در واقع به بقای اسلام کمک می‌کند.

امام جمعه چمستان، خاطر نشان کرد: وقف به یک معنا ضامن بقای اسلام است و واقف به اندازه خود در حفظ و بقای اسلام حرکت و کمک می‌کند و پاداش او«جنات و تجری» است.

حاجی‌زاده به جنبه‌های وقف امروز اشاره کرد و افزود: برپایی مراسم اعیاد و عزا امام حسین(ع)، روزه قمر بنی‌هاشم و عام‌المنفعه و تولید و ترویج علم با عنایت به موضوع هسته‌ای است، به روز بودن وقف از موضوعات ضروری است و این شاید به روز‌ترین وقف در کشور باشد.

وی ادامه داد: در حالی‌که دشمنان ما را در بحث هسته‌ای زیر فشار قرار می‌دهند و دانشمندان ما را شهید می‌کنند یک فرد روستایی متدین در یک روستا زمینی را با نیت فعالیت‌های هسته‌ای وقف می‌کند، این دارای پیام‌های فراوانی برای دوستان و دشمنان است.

امام جمعه چمستان، با قدردانی از واقف برای این وقف به روز، گفت: در حالی‌که برخی از ذکر دانشمند هسته‌ای برای شهید فخری‌زاده اکراه داشته و تلاش داشتند دانشمند دفاعی را برای ایشان برجسته کنند، رهبر معظم انقلاب ایشان را دانشمند هسته‌ای معرفی کردند و این نشان از اهمیت این دانش و وقف امروز دارد.

فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم، اظهار کرد: قدرشناسی ما از این خیر کمترین کاری است که ما در برابر بزرگی و نیت این واقف انجام می‌دهیم، پاداش کار خیر برخورداری از نعمات الهی در دنیا و عقبا است.

علی شادمان، ایده وقف ۵ هزار متر مربع زمین در حوزه علم و فن‌آوری با اولویت علوم هسته‌ای را از برکات شهید فخری‌زاده عنوان کرد و گفت: این کار نوین و جدید در حوزه وقف است و با توجه به نیاز روز انجام شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.