با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران صاحب خانه می‌شوند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرهای مازندران صاحب خانه می‌شوند.

قربانعلی نعمت‌زاده عصر امروز در نشست با فرماندار ویژه این شهرستان، اظهار کرد: باید یک مرکز رشد واحدهای فناور در هر شهرستان برپا شود.

وی با بیان ایجاد چهار مرکز رشد در مازندران،گفت: موافقت اصولی قطعی این مراکز رشد صادر شده و موافقت تعدادی از مراکز رشد اصولی بوده ولی مرحله قطعی آنها صادر نشد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه در مجموع تعداد مراکز رشد واحدهای فناور مازندران به ۷ مرکز می‌رسد، تصریح کرد: باید تعداد مراکز رشد واحدهای فناور مازندران ۲۲ مرکز باشد و برای این مهم نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مراکز رشد در شهرهای مختلف مازندران واحدهای دانش‌بنیان در آنها مستقر می‌شوند.

نعمت‌زاده با اعلام اینکه از فرمانداران مدرخواست دارم تا در مسیر تهیه مکان استقرار مراکز رشد همکاری لازم داشته باشند، گفت: سعی داریم تا سرانه ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ساختمان‌های مراکز رشد در شهرستان‌های نوشهر و بابلسر مهیا شده و انتظار داریم در آینده نزدیک این مهم در همه شهرهای مازندران انجام شود.

پردیس علم و فناوری در آمل راه‌اندازی شد

فرماندار ویژه شهرستان آمل در نشست با رئیس پارک علم و فناوری مازندران، اظهار کرد: راه‌اندازی پردیس علم و فناوری آمل گام بزرگ و ارزشمند برای ارتقای علمی، فناوری و پژوهشی است.

سیدعباس حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اقتصادآفرین، افزود: مقام معظم رهبری امسال تأکید جدی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور داشتند و این موضوع اساسی را لازمه تولید و ایجاد اقتصاد توانمند و پیشرو دانستند.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: حجم‌ عقب‌ماندگی در حوزه نخبگان و نخبه‌پروری در شهرستان آمل بسیار زیاد است پس باید فضای کانونی داخل شهر حفظ شده و ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در زمینه راه‎اندازی کافه‌های کسب و کار و تخصصی در آمل در راستای ایجاد فضاهای کانونی و علم‌محور در آمل شده است.

فرماندار ویژه آمل با اعلام لزوم و تقویت جدی اکوسیستم دانش‌بنیان، کارآفرینی و اشتغال در شهرستان آمل، گفت: باید از ایجاد مقدمات راه‌اندازی کارخانه نوآوری آمل و استقرار تعداد زیادی از واحدهای دانش‌بنیان حمایت کرد.

وی یادآور شد: برای عملیاتی شدن این هدف مهم باید بتوانیم سرانه ارزان قیمت را در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار داد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.