با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

طرح جدید بازآفرینی شهر آمل تصویب و ابلاغ شد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل از تصویب طرح جدید بازآفرینی شهر آمل در کمیسیون ماده 5 و ابلاغ آن توسط استانداری خبر داد.

منتشر شده

در

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل ، محسن عطایان با اعلام این خبر افزود: بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری در محدوده های هدف است که باید به یک پیشرفت پایدار در ابعاد اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی برسد.

وی ادمه داد: با ارائه طرح توسط مشاور و بررسی و پیگیری های گروه طراحی و بازآفرینی فضاهای شهری سازمان ، محدوده های هدف بازآفرینی تعیین شد که این موضوع بر طبق شاخص های علمی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

عطایان با اشاره به اینکه شاخص های اتلاف انرژی،آلودگی منابع، فقدان ایمنی، بی هویتی، محرومیت، نازل بودن کیفیت زندگی ،بد مسکنی،عدم تحرک پذیری در شهر، کمبود یا نازل بودن مراکز فرهنگی و رفاهی،دسترسی به خدمات آموزشی ، حمل و نقل عمومی ، بهداشتی و درمانی و نفوذ پذیری بافت، میزان فضای جرم خیز، عدم استحکام بنا، از جمله مولفه ها و شاخص های مهم بررسی در این طرح است گفت: با توجه به بررسی 60 شاخص شدت ناکارآمدی در محدوده ها مشخص شده و امید است با اقداماتی که شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی دراین محدوده ها انجام خواهند سطح کیفیت زندگی شهری در آمل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در این طرح ابتدا همه شهر آمل در بحث ناکارآمدی دیده شده بود و بر اساس اولویت و شدت ناکارآمدی محدوده ها مشخص شدند ، اظهار کرد: با دفاعیات صورت گرفته در کمیسیون ماده 5 ، بلوک هایی که دارای ناکارآمدی کامل، ناکارآمدی زیاد و ناکارآمدی نسبتا زیاد بودند به همراه بافت تاریخی شهر آمل به تصویب رسیدند.

عطایان با اشاره به اینکه مساحت محدوده های بازآفرینی به انضمام بافت تاریخی یکهزار و 131.91 هکتار می باشد تصریح کرد: این مساحت حدود 40 درصد از محدوده شهر آمل را در بر می گیرد.

وی همچنین از تهیه سند بازآفرینی منطبق بر طرح تصویب شده خبرداد گفت: راهبردها ، سیاست های اجرایی ، نوع اقدام و اولویت های اجرایی و محدوده ها نیز توسط مشاور طرح و متخصصین سازمان تدوین، تنظیم و طبقه بندی شده و ستاد بازآفرینی شهرستان باید منطبق بر همین طرح پروژه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و کالبدی خود را طی بازه 2 الی 15 ساله در دستور کار خود قراردهد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری افزود: تعداد محدوده های هدف بازآفرینی به همراه بافت تاریخی 20 محدوده تعیین شده که مساحت محدوده ها با توجه نوع شاخص ها و شدت ناکارآمدی ها متفاوت است.

عطایان خاطر نشان کرد: سند بازآفرینی، استراتژی همه دستگاه های اجرایی را در محدوده های هدف تعیین و تدقیق کرده است و بر همین اساس ادارت شهرستان می توانند در حوزه تخصیص 30 درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی گام های مهمی بردارند.

 

د

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.