با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

عدم اقدامات لازم شهرداری و شورای شهر آمل برای جایگزینی آرامستان امامزاده عبدالله

رئیس شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله آمل گفت: شهرداری آمل تاکنون اقدامی برای انتخاب زمین جایگزین آرامستان امامزاده عبدالله انجام نداده است.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، مهدی اسکو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهر امام زاده عبدالله از تجمیع سه روستا تبدیل به شهر شد که به خاطر پراکندگی روستاها و افزایش حریم، آرامستان امامزاده عبدالله شهرداری آمل در مرکز این شهر سیاحتی زیارتی واقع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله با بیان اینکه به دلیل مشکلات زیست محیطی و با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری امام زاده عبدالله، این آرامستان که در اختیار شهرداری آمل قرار دارد در تیرماه ۱۳۹۴ برای یک روز پلمپ شد، افزود: پس از پلمپ این آرامستان، برای بازگشایی آن در فرمانداری آمل جلسه‌ای با حضور فرماندار، اعضای شورای شهرهای آمل و امامزاده عبدالله و شهرداران امام زاده عبدالله و آمل برگزار شد.

اسکو گفت: در این صورت جلسه مقرر شد شهرداری آمل طی چهار سال باید زمینی جدید انتخاب و تجهیزات را به مکان جدید منتقل کند و تا امروز هیچ کاری درباره اجرای این تفاهم نامه صورت نداده است.

وی با بیان اینکه در بند ۳ این صورت جلسه مقرر شد تا پس از چهار سال، به دلایل زیست محیطی هیچیک از شهرداری‌ها اجازه دفن متوفی را ندارند، افزود: در همجواری این آرامستان، دانشکده فنی حرفه‌ای و هنرستان، محله کاسمده واقع شده که مشکلات زیادی را برای این منطقه به وجود آورده است.

اسکو با اشاره به اینکه چرا شهرداری آمل در طرح جامع شهری، هیچ آرامستانی را در شهر خود پیش بینی نکرده است، افزود: طبق قانون دخل و تصرف در شهرهای همجوار ممنوع است و انتظار داریم شهرداری آمل به توافق صورت گرفته در فرمانداری آمل پایبند باشد.

علی مردان رحمانی عضو شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله نیز در این نشست مطرح کرد در بحث آرامستان خواستار پایبندی به عهد و پیمان مصوبه دهم تیرماه ۱۳۹۴ را هستیم و انتظار داریم عهد و پیمان از سوی شهرداری و شورای شهر آمل عمل شود.

وی با بیان اینکه آرامستان در مرکز شهر امامزاده عبدالله قرار دارد و با توجه به مشکلاتی که گریبان گیر مردم شهر است در تاریخ مقرر بسته خواهد شد، افزود: ما مجریان قانون هستیم وقتی به آن عمل نکنیم چه طور می‌توانیم کار مردم انجام دهیم.

رحمانی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری امام زاده عبدالله تحت فشار مردم این شهربه عنوان مطالبه قرار داد، افزود: انتظار این است شهرداری آمل به حریم و محدوده شهرهای دیگر احترام بگذارد و ما به دنبال تبعیض نیستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.