با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فروشنده جعلی تراکتور کشاورزی در سایت‌های نیازمندی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی در سایت‌های نیازمندی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد، خبر داد.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، سامع خورشاد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی در سایت‌های نیازمندی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد، خبر داد و اظهار کرد: در پی مراجعه چندین نفر به پلیس  فتا با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى بر کلاهبردارى از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش تراکتور، موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: این متهم  با درج آگهی با قیمت پایین‌تر و وسوسه‌انگیز فروش تراکتور کشاورزی در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چندین نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی وی را کشف و ضبط کردند.

خورشاد افزود: عامل کلاهبردار که مردی سی‌وپنج ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۲۳ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان کرده بود اعتراف کرد.

وی از هموطنان خواست تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها منتشر می شود توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 01121824715 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.