با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مازندران رتبه نخست بیماران دیابتی در کشور

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه این استان دارای افراد چاق بسیاری در کشور است، گفت: مازندران رتبه نخست بیماران دیابتی کشور را دارد.

منتشر شده

در

رسول ظفرمند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی مازندران با اشاره به اقدامات این اداره کل در سه ماهه سوم سالجاری، اظهار داشت: اقداماتی از سوی این اداره کل در حوزه شناخت بیشتر جامعه برای بیماران دیابتی صورت گرفته است.

وی افزود: طرح آزمایش سنجش وسع مالی بیمه‌شدگان در مازندران در حال اجرایی شدن بوده تا افراد جامعه دارای یک دفترچه درمانی واحد باشند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه پوشش بیمه ای واحد در بین همه آحاد جامعه باید صورت گیرد، تصریح کرد: بر اساس طرح وسع افراد شناسایی شده تاکنون 8 هزار نفر نام‌نویسی کردند و پس از دریافت پیامک برای اخذ دفترچه اقدام کنند.

ظفرمند با بیان اینکه افرادی که در مدت مشخص شده شش ماهه در طرح اجباری سنجش وسع قرار نگیرند از فرصت بهره‌مندی هدفمندی سلامت را از دست می‌دهند، افزود: تصور این است که بیش از 5 درصد جمعیت استان، در طرح وسع قرار بگیرند.

وی با اعلام اینکه نباید کمبود انسولین در جامعه باید داشته باشیم، گفت: پزشکان در طرح نسخه نویسی برخی اقلام دارویی کمی زیاده روی کردند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در پرداخت به طرف‌های قرارداد بیمارستانی به روز هستیم، تصریح کرد: میزان مصرف انسولین در استان مازندران زیاد است چون استان چاق کشور هستیم و رتبه نخست بیماران دیابتی کشور مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه مازندران در شناسایی بیماران دیابتی رتبه نخست کشور دارد، افزود: افزایش آمار بیماران دیابتی در مازندران نگران کننده است و باید فرهنگ‌سازی بیشتری در زمینه مصرف غذا صورت گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.