با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

میزبانی آمل از سوگواره تعزیه مازندران

رئیس بسیج هنرمندان آمل، از برگزاری سوگواره تعزیه مازندران در آستانه اربعین حسینی به میزبانی این شهرستان خبر داد.

منتشر شده

در

سیدعلی دریاباری اظهار داشت: سوگواره تعزیه مازندران با حضور گروه های برتر استانی از ۲۳ مهر تا ۲ آبان ماه در تکیه سادات نیاکی شهرستان آمل برگزار می شود و ۱۰ گروه برتر تعزیه شهرستانهای مازندران برای اجرای در سوگواره تعزیه استان انتخاب شدند و برنامه های آنها درطی این مدت اجرا خواهد شد.

رئیس بسیج هنرمندان آمل با اشاره به اینکه روز نخست سوگواره تعزیه مازندران در ۲۳ مهرماه با مجلس "حضرت  رقیه(س)"  به سرپرستی " سید احمد حسینی " از نور آغاز می شود، ادامه داد، مجلس "حضرت مسلم ابن عقیل(ع)" به سرپرستی " حسین درخشانی " از نور در ۲۴ مهر،  مجلس حضرت زهرا(س) " به سرپرستی نبی جمشیدی " از نوشهر در۲۵ مهر و مجلس " حربن یزید ریاحی" به سرپرستی " رحمان هدایتی " از آمل روز ۲۶ مهرماه اجرا خواهد شد.

دریاباری اضافه کرد، مجلس حضرت زینی(س) به سرپرستی " اسداله شهابی"  از سوادکوه در۲۷ مهر، مجلس حضرت علی اکبر(ع) به سرپرستی " حجت قبادی" از لاریجان آمل،  مجلس، 'حضرت شاه چراغ ' به سرپرستی ' سید مرتضی موسوی از آمل، مجلس بی بی شهربانو از " نادر یوسفی " از بابل، مجلس حضرت ابوالفضل " از رییسی ازنور دراول آبان  پیش بینی شده است.

وی ادامه داد، که روز پایانی این سوگواره مجلس  امام حسین(ع) به سرپرستی حاج حسن مصفا ( حاج سقا ) و رضا رضوانی  در دوم آبان ماه اجرا خواهد شد.

رئیس بسیج هنرمندان آمل ، برگزاری نشست آسیب شناسی تعزیه با حضوربرخی از  پیشکسوتان این هنرنمایشی و یادمان شبیه خوان های فقید استان و تجلیل از گروه های شرکت کننده را از برنامه های سوگواره استانی تعزیه در آمل اعلام کرد.

دریاباری،هدف از برگزاری سوگواره تعزیه را آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورای در قالب نمایش وشبیه خوانی بیان کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.