با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نجات جان سرنشینان 20 خودروی در جاده برفی بلده -هراز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور اعلام کرد که راهداران سرنشینان تعداد 20 دستگاه خودرو را که به علت برف سنگین و کولاک شدید در جاده کوهستانی بلده – هراز زمینگیر شده بودند ، نجات دادند.

منتشر شده

در

بارندگی شدید همراه با برف از روز یکشنبه هفته جاری در شهرها و روستاهای مرتفع مازندران بویژه غرب این استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
گزارش منابع محلی از مناطق کوهستانی بخش کجور نوشهر ، جواهرده و اشکورات رامسر ، دوهزار و سه هزار تنکابن و بلده نور حاکی از آن است که ارتفاع برف به بیش از یک متر رسیده است.
سلیمان ایزدی افزود: پس از امداد رسانی به سرنشیان این تعداد خودروها در گردنه های برفگیر 'لاوش ' ، این افراد به طور موقت در راهدارخانه این منطقه اسکان اضطراری داده شدند .
وی گفت: برف و کولاک شدید امروز سبب انسداد موقتی راههای ارتباطی بلده – پل زنگوله در گردنه لاوش شده بود که با عملیات نمک پاشی و برفروبی این مسیرها برای آمد و شد خودروها باز شد.
ایزدی افزود: ارتفاع برف در این منطقه به بیش از یک متر رسیده و با ادامه آن از اینکه دوباره شاهد انسداد این راههای ارتباطی باشیم ، دور ازانتظار نیست .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور از رانندگانی که قصد گذر از این جاده ها را دارند خواست تا علاوه بر حصول اطمینان از سلامت خودرو، سوخت کافی و همچنین از زنجیر چرخ استفاده کنند.
هم اکنون شرائط جوی در مناطق جلگه ای غرب مازندران ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات نیز ریزش برف گزارش شده است .
بخش کوهستانی بلده نور با 46 روستا و جمعیت 12 هزار نفری دارای 120 کیلومتر جاده اصلی و 300 کیلومتر راه فرعی است.
اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود 750 کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.
شهرستان نور با جمعیتی دست کم 130 هزار نفردرغرب مازندران قراردارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.