با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نیاز اعتبار 100 میلیاردی برای بهره‌برداری طرح جامع آستان امامزاده عبدالله(ع) آمل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برای بهره‌برداری از طرح جامع آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل نیازمند اعتبار 100 میلیارد ریالی است.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی طرح جامع امامزادگان مازندران در برخی شهرها، اظهار کرد: یکی از این طرح‌های جامع در شهرستان آمل و آستان امامزاده عبدالله(ع) است که سالانه زائران و مسافران زیادی نه تنها از شهرهای مختلف مازندران بلکه از استان‌های دیگر به زیارت این امامزاده مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات بودجه در طرح عمرانی آستان امامزاده عبدالله، افزود: با ورود ویروس کرونا و بستن درب امامزادگان زائران زیادی از زیارت امامزادگان محروم شدند و امروزه کمک‌های مالی چشمگیر برای تداوم عملیات عمرانی پروژه‌های امامزادگان را نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مهمترین کمک در این زمینه بحث وام‌ها بوده است که در این بخش نیز برای بازپرداخت مشکلاتی در سطح امامزادگان داریم، تصریح کرد: برای امامزاده عبدالله آمل سه مرحله وام از سازمان اوقاف و امور خیریه داریم که از محل سرجمع موقوفات و درآمدهای بقاع متبرکه بوده است.

این مسؤول افزود: میزان وام بیش از یک میلیارد تومان بوده ولی هزینه ساخت امامزاده بیش از این اعداد و رقم‌ها است، ساخت مقرنس سقف آستانه چندین میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص می‌دهد و برای بهره‌برداری کامل آن حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم البته باید کارشناسان فنی و عمرانی نظر نهایی در این بخش را اعلام کنند.

حیدری با اشاره به اینکه عملیات عمرانی داخل صحن مطهر مراحل پایانی خود را طی می‌کند، ادامه داد: برخی مشکلات جانبی همانند عقب‌نشینی بازارچه، ارائه خدمات در زائرسراها و مسائل بهداشتی را داریم که امیدواریم در آینده نزدیک حل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه پروژه‌های مختلفی در سطح استان داریم که از محل موقوفات و خود موقوفات سرمایه‌گذاری شد، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 200 پروژه در حال اجرا داریم و خیلی از آنها تا 70 و نزدیک به 100 درصد پیشرفت کار دارند.

این مسؤول ادامه داد: همه پروژه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری موقوفات هستند که در آن تنها یک پروژه‌ 998 مترمربع بنا دارد همچنین برخی پروژه‌ها نیز دارای مشکلاتی هستند که با رفع آن به پایان می‌رسد.

حیدری با اشاره به برنامه‌های مختلف دهه وقف، به پروژه عمرانی موقوفه عذرا خاکپور با اعتبار نزدیک به 7 و نیم میلیارد ریالی در آمل اشاره کرد و گفت: همچنین پروژه بزرگ موقوفه آخوند ملا مهدی کفان نیز در این شهرستان کلنگ‎زنی شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی وقف که معظم‌له فرمودند مهمترین مسئله وقف عمل امینانه نسبت به موضوع وقف است، افزود: امروزه اوقاف از محل موقوفات بهترین خدمات را به مردم و بدنه دولت انجام می‌دهد و همه شاهد عملکرد وقف و موقوفات در راستای ارائه خدمت به مردم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه لازم است تا افرادی که دغدغه دین، انجام کارهای خیر، امور اجتماعی، دینی، مذهبی و مردمی دارند در این راه ما را همراهی کنند و دولتمردان کمک لازم در زمینه موقوفات و مساجد داشته باشند، تصریح کرد: شهرستان‌های مازندران در دهه وقف سهم زیادی داشتند ولی برخی از آنها به خاطر گستردگی وجود موقوفات و بقاع متبرکه سهم بیشتری را به خود اختصاص دادند همانند شهرستان آمل که موقوفات فراوان دارد.

وی با بیان اینکه در 43 امامزاده مازندران نصب ضریح، ساخت و ساز امامزادگان و تعمیرات امامزادگان و موقوفات داشتیم، یادآور شد: پیگیری سرمایه‌گذاری موقوفات در املاک‌های وقفی از دیگر اقدامات است همچنین اوقاف به بحث علم و فناوری و پژوهشی ورود کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی خوب وقفی در مازندران داریم، گفت: یکی از دغدغه‌های ما بحث سرمایه‌گذاری در موقوفات است که در شهرستان آمل سرمایه‌گذاری خوبی شکل گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: برخی املاک و موقوفات نیاز به ساخت و ساز دارند و با حضور سرمایه‌گذاران سمت و سوی خوبی به آن داده شد البته بیشترین برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری موقوفات در شهرستان بابل، بهشهر و آمل انجام شده و سرمایه‌گذاری‌ها میلیاردی و قابل ملاحظه بوده است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.