با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

همراه با امیرحسین اباذری آملی؛ سیاست مداری ، سیاسی کاری ، سیاست بازی

همراه با امیرحسین اباذری آملی؛ و صحبت‌های کلیدی و سازنده در زمینه سیاست مداری ، سیاسی کاری ، سیاست بازی

منتشر شده

در

به زبان ساده ، سياست را علم تدبير جامعه مي دانند و سياستمدار به كسي گفته میشود كه بر اساس کنشها ، واکنشها ، قوانین و عرف حاکم بر جامعه، براي حال و آینده مردم ، برنامه ريزي نمايد .
سياسي كاري در جوامعي كه ساختار اجرایی و سیاسی منضبطی ندارند پدیده ی رایجی است ، سياسي كاران تنها بر اساس اغراض شخصي و مشتهیات نفاسی خود دست به عمل میزنند .

ولي سياست بازي با عناوین فوق کاملا متفاوت است ، آنهایی که با سیاست ، بازی میکنند از الفباي سياست هيچ نمي دانند و براساس اتفاقات و شانس به مناصبی رسيده اند. اين دسته اصولا با عدم برنامه مداری، خود محوری،سفارش پذیری،فقدان دانش و تجربه کافی ، هم در حق خود و هم در حق حامیانشان جفا میکنند و از آنجائیکه در اعلام مواضع خود غير قابل پيش بيني هستند همیشه اسباب زحمت دوستان خود و اجتماع را فراهم میکنند .

انقلاب و نظامی که برخواسته از تفکرات ، مجاهدات و تلاش بیش از 14 قرن شیعیان این سرزمین پاک است و برای حفظ و قوام آن هزینه های سنگینی پرداخت گردیده است با بی کفایتی و بی لیاقتی و سوء مدیریت عده ای خاص مواجه شده است
و کج سلیقگی ها ، سیاسی کاری ها وسیاسی بازیِ های عده ای به حساب دین مبین و انقلاب  منظور گردیده و زمینه ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و ….  شده است

با کمی دقت نظر در مقدمات فوق و نگاهی به جوِّ سیاسی و اوضاع کشور در دولتهای اخیر به راحتی میتوان به ریشه بسیاری از مشکلات پی برد.
با توجه به وجود خیل کثیر جوانان تحصیل کرده ، کاردان و سالم این سرزمین ، بزرگترین آفت مدیریت عمومی کشور پدیده های مذموم سیاسی کاری ، سیاست بازی است
یکی از آفات این دو پدیده شوم فقدان همگرایی و تعامل سازنده در بین مدیران کشور در کوچکترین بخشها تا سطح کلان کشور است که موجب هدر رفت بخش اعظم منابع کشور در دهه های اخیر شده است .
خاضعانه از پیشگاه مردم فهیم و مظلوم کشورم استدعا دارم با حضور در انتخابات و انتخاب جوانانی متخصص ، مجرب و سالم و با حمایت همه جانبه از آنها ، قبل و بعد از حضور در عرصه مدیریت کشور ، موجبات حذف حداکثری این دو پدیده شوم را فراهم آورده و پاسدار خون مردان و زنان مومن این سرزمین که خون پاکشان در راه اعتلای اسلام و ایران عزیز ریخته شد ، باشند .
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
امیرحسین اباذری آملی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.