با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وجود 34 منطقه صنعتی در مازندران/ واحد صنعتی بدون مشکل نداریم

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران وجود 34 منطقه و شهرک صنعتی در این استان، گفت: واحد صنعتی بدون مشکل در مازندران نداریم.

منتشر شده

در

سید مجتبی رضوی بعد از ظهر امروز در نشست صنعتگران مازندران با وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجتماعات مجموعه لبنی دوشه هراز، اظهار کرد: با افزایش سه برابری نرخ ارز و تورم نسبت به گذشته روبرو هستیم و همه آنچه که به عنوان سرمایه در گردش واحدها مدنظر داشتیم هم‌اکنون باید سه برابر آن را در برنامه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه اینکه واحدهای صنعتی عددهای بزرگی را به عنوان تسهیلات می‌گیرند و برای آن ضامنین زیادی دارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بیشتر ضامن‌های واحدهای صنعتی از بین همکاران خودمان هستند، تصریح کرد: باید برخورد بانک‌ها با ضامن‌ها تغییر کند.

این مسؤول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1398 به رونق تولید، بیان کرد: در سال رونق تولید با جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر انقلاب باید مکانیزم‌های دیگری برای وصول در نظر گرفته شود.

رضوی با بیان اینکه حدود 11 است که رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته است، خاطرنشان کرد: مهمترین ملجأ تولید و صنعت ستاد تسهیل است که باید در سال رونق تولید مصوبات ستاد تسهیل با رویکرد ویژه و کارساز دنبال شود.

وی با اعلام اینکه در مازندران واحد صنعتی نداریم که مشکل نداشته باشد، ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در سال رونق تولید بیشترین واحدهای تملیکی در مازندران وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های بایر در مازندران دایر شوند ولی متأسفانه هم‌اکنون برعکس شده و سرمایه‌های دایر را بایر کردیم، متذکر شد: تعداد 30 واحد صنعتی و تولیدی در روزهای پایانی سال گذشته را سروسامان دادیم تا به بحث تملیک نرسد.

این مسؤول با اعلام ممنوع‌الخروج شدن تولیدکنندگان و ضبط اموال با ارزش بسیار بالاتر از بدهی به بانک‌ها، بیان کرد: جنب شهرک صنعتی امامزاده عبدالله زمین زیادی وجود دارد که به غده سرطانی تبدیل شده است و با حمایت و درایت وزیر صنعت و تجارت انتظار داریم این زمین به چرخه تولید و صنعت کمک فراوان کند.

مدیرعامل مجموعه لنبی دوشه هراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه از سال 1382 فعالیت این واحد لبنی آغاز شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون پنج واحد تولیدی گروه‌های مختلف داریم و واحد جدید 500 تنی مجموعه هراز هم منتظر افتتاح با حضور مسؤولان است.

بزرگمهر دادگر افزود: هم‌اکنون حدود یک هزار و 806 اشتغال مستقیم در مجموعه هراز ایجاد شده که مشکل خاصی برای تولید و صنعت نداریم.

وی با بیان اینکه سال 1398 سال سخت و سنگینی برای تولید و صنعت خواهد بود، متذکر شد: به کشورهای همسایه همانند عراق صادرات داریم و واحد صنعتی پنیر هوکلند هم با مشارکت آلمانی‌ها فعالیت دارد که حدود 90 درصد محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به مازندران قرار بود امروز با بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات اران واقع در کمربندی هراز به هزارسنگر، به افتتاح این مرکز مشغول شود که این بازدید به تعویق افتاد./ خبرنگار: قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.