با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

وجود 9 کیلومتر از نوار ساحلی مازندران در فریدونکنار/ افتتاح پایگاه امداد و نجات ساحلی پس از 10 سال

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار فریدونکنار با اشاره به افتتاح پایگاه امداد و نجات ساحلی این شهرستان پس از 10 سال بلاتکلیفی، گفت: حدود ۹ کیلومتر از نوار ساحلی دریای مازندران به شهرستان فریدونکنار اختصاص دارد.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آئین افتتاح طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل، برگزاری مانوار امداد و نجات ساحلی و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان اقدامات بسیار مهم و اساسی بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

وی افزود: ساختمان جدید پایگاه امداد و نجات ساحلی در مجاورت دریای مازندران از طرح هایی بود که ۱۰ سال به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده بود و طی یک سال گذشته با پیشرفت و سرعت بسیار خوب عمرانی همراه بود.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه این ساختمان در سه طبقه برای جمعیت هلال احمر با حمایت مسؤولان استانی و شهری احداث شده است، بیان کرد: حدود ۹ کیلومتر از نوار ساحلی دریای مازندران به شهرستان فریدونکنار اختصاص دارد و باید با توجه به فرا رسیدن فصل گرم تابستان و مسافرت هموطنان به مازندران برنامه مدون و جامع جهت بهره گیری از سواحل در دستور کار قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه استخر ساحلی شنی روباز در ساحل دریای مازندران برای نخستین بار در این استان شمالی برای استفاده ایمن و بی خطر کودکان و نونهالان در فریدونکنار ایجاد شده است، تصریح کرد: مانوار امداد و نجات ساحلی نیز با مشارکت ناجیان غریق و داوطلبان هلال احمر در دریای مازندران با حضور کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، حسین پور استاندار مازندران، باقرزاده رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی، حاجی پور نائب رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس، مسؤولان استانی و شهری برگزار شد که در این مانور سه سناریوی متفاوت و جذاب با مشارکت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، ناجیان غریق و دیگر دستگاه ها اجرا شد.

گرجی گفت: فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی زیبا و جذاب است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود می بیند همچنین با اجرای مانورهای ساحلی و آمادگی بالای عوامل امداد و نجات در سواحل امید داریم امسال نسبت به سال های گذشته شاهد کاهش چشمگیر تلفات دریا باشیم البته در این مسئله نیاز است هموطنان مان از مناطق امن و کم عمق برای شنا و استفاده از ساحل استفاده کنند تا آنها نیز در کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی در دریا مسؤولان و نجاتگران را یاری کنند.

خدمات ارزنده هلال احمر کشورمان باعث اقتدار و بالندگی نظام می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: هلال احمر در حوادث و خطرات طبیعی و غیرطبیعی همیشه در صحنه بوده و پای کار است.

غلامعلی فخاری افزود: مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که هلال احمر گره گشای آن است و حتی در خارج مرزها نیز خدمت رسانی هلال احمر زبانزد است.

وی با اعلام اینکه خدمات ارزنده و اثرگذار هلال احمر کشورمان باعث اقتدار و بالندگی نظام جمهوری اسلامی می شود، تصریح کرد: مسؤولیت کمیته پیشگیری و تلفات برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و در این میدان با تمام توان پای کار هستیم زیرا معتقدیم حتی اگر یک نفر کمتر از گذشته در سواحل مازندران افراد دچار غرق شدگی شوند کار بزرگی انجام شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.