با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پروژه چهار بانده کردن محور هراز سال 99 به اتمام می‌رسد/آغاز به‌کار سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض در اتوبان‌ها

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مازندران گفت: پروژه چهار بانده کردن محور هراز با توجه به قراردادی که با پیمانکار داریم در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

منتشر شده

در

محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه هفت کیلومتری چهاربانده کردن محور هزار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که ما بتوانیم انجام دهیم اینکه با شیوه‌های گوناگون مالی نسبت به تامین اعتبار این پروژه اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی در دست اقدام و با توجه به قراردادی که با پیمانکار داریم، تا پایان سال 99کل پروژه چهار بانده کردن محور هزار به اتمام می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات اعتباری که در کشور وجود دارد،گفت: در سال آینده حداقل 300 کیلومتر به مسافت آزاد  راه به ظرفیت کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اعلام اینکه از ساعت ۱۲ امشب  سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض اتوبان‌ها در کشور به صورت آزمایشی شروع می‌شود، افزود: با اجرای این طرح میزان ترافیک و معطل مردم در پشت گیت‌ها آزاد‌راها کاهش می‌یابد.

اسلامی در ادامه از برنامه‌ریزی برای خدمات‌دهی بیش از 14 هزار دستگاه اتوبوس در تعطیلات نورز خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی و راه‌آهن هم فعالیت خویش را آغار کردند که با افزایش 15 درصدی قیمت بلیط این بخش مواجه هستیم که بعد از ایام عید به حالت عادی برمی‌گردد.

وی در ارتباط با افزایش 20 درصدی کرایه‌ها ناوگان اتوبوسی گفت: این موضوع امری طبیعی در کل کشور است که بعد از ایام تعطیلات به روند عادی برمی‌گردد.

به گزارش فارس، عملیات چهاربانده کردن محور هزار از نیمه‌دوم دهه هشتاد در محدوده استان تهران آغاز شده و در حال حاضر به 35 کیلومتری شهرستان آمل رسیده است.

برای اجرای این پروژه تاکنون هزار و 400 میلیارد تومان هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار برای مابقی پروژه حدود 150 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

در سال‌های گذشته چندین بار خبر بهره‌برداری و کامل این پروژه رسانه‌ای شده بود، به طوری‌که بر اساس خبرهای موجود در سایت‌های خبری زمان قطعی این پروژه سال 97 اعلام شده بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.