با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۵۰ روستای لاریجان آمل سفیدپوش شد

بخشدار لاریجان آمل گفت: بارش برف بهاری که از عصر یکشنبه آغاز شده، ۵۰ روستای این بخش را سفیدپوش کرد.

منتشر شده

در

رضا مقدم اظهار داشت: بارش برف که از عصر یکشنبه در بخش کوهستانی لاریجان آمل شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، شهرهای رینه و گزنک و حدود ۵۰ روستای این بخش را سفیدپوش کرد. بارش برف که به صورت پراکنده همچنان در برخی از مناطق این بخش ادامه دارد، ۵ تا ۲۰ سانتی متر بر زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه جاده هراز که در مسیر بخش کوهستانی لاریجان آمل واقع شده با بارش خفیف برف مواجه است، اضافه کرد: خوشبختانه جاده هراز و همه مسیرهای جاده‌های کوهستانی روستاهای این بخش باز و تردد در آن جریان دارد.

بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: در عین حال تیم‌های راهداری اداره راه و شهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد آسان خودروها هستند.

نگرانی باغداران از سرمازدگی

مقدم به نگرانی باغداران بخش لاریجان در پی بارش برف و سرمای ناخواسته روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ماه‌های فروردین و اردیبهشت زمان تکمیل گل‌دهی باغ‌های سیاه ریشه مناطق کوهستانی بخش لاریجان است و به همین دلیل بارش برف و سرما سبب از بین رفتن قدرت باردهی این درختان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت بر اساس گزارش‌های دریافتی به باغ‌های گردو، گیلاس و سیب وارد شده است.

ریزش برف در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین سال ۹۷ به سه هزار و ۳۷۳ هکتار از باغ‌های میوه بخش کوهستانی لاریجان آمل بیش از ۹۰ درصد باغ‌های گردو، گیلاس، گلابی، سیب، به، آلبالو و گل از محصولات باغی بخش لاریجان خسارت وارد کرد.

بیش از شش هزار هکتار زمین‌های مستعد کشاورزی در بخش کوهستانی لاریجان آمل وجود دارد که نیمی از آن به کشت درختان سیاه ریشه از قبیل گیلاس، آلبالو، گردو و سیب اختصاص دارد.

بخش کوهستانی و ییلاقی لاریجان با بیش از ۸۰ روستا و بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.