با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

چتر حمایتی بهزیستی برای 8200 معلول آملی/ شناسایی 1300 زن آملی سرپرست خانوار

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: چتر حمایتی بهزیستی این شهرستان برای ۸ هزار و ۲۰۰ معلول این شهرستان مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، اردوی جهادی یکی از اقدامات اساسی و سازنده است که برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، ایجاد سلامتی و نشاط در مناطق کمتر برخوردار و آسیب‌پذیر، بهداشت و سلام، ویزیت و اقدامات مراقبتی و درمانی رایگان به اجرا در می‌آید.

اداره بهزیستی شهرستان آمل این بار در اردوی جهادی یک روزه در قالب دوازهمین اردوی جهادی شهدای بهزیستی مازندران با نام و یاد شهید سیف‌الله شیعه‌زاده تنها شهید فرزند بهزیستی این شهرستان وارد میدان شده و خدمات رایگان خود را برای روستائیان پرتلاش روستای «هلی‌کتی بامتی»  ارائه کرده است.

خدماتی رایگان همانند بینایی‌سنجی، ویزیت رایگان، مشاوره خانواده، تست شنوایی‌سنجی، خدمات پرستاری نظیر سنجش فشار خون و قند خون، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به عنوان مرکز مداخله‌گر در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی به گروه‌های سنی مختلف از نونهالان، نوجوانان، جوانان گرفته تا افراد میان‌سال و سالخورده ارائه شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل در حاشیه برگزاری دوازدهمین اردوی جهادی شهدای بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: هدف سازمان بهزستی از برگزاری اردوهای جهادی شناساندن خدمات بهزیستی برای عموم مردم است، در اردوهای جهادی بسیاری از ساکنان روستاها از خدمات بهزیستی آگاهی ندارند و ما توانستیم خدمات مطلوب را ارائه دهیم و به نتایج خوبی برسیم.

کبری اسفندیاریان با اعلام اینکه خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برای سنین مختلف بوده و مردم باید آگاهی لازم از خدماتی که اورژانس به جامعه ارائه می‌دهد داشته باشند تا مشکلات خود را با مشاوران باتجربه در جریان بگذارند و برای رفع مشکلات اقدامات اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌‎های اجتماعی در حوزه کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودکشی و تمام پدیده‌ها و مشکلات اجتماعی در همه سطوح مختلف جامعه باید به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اطلاع داده شود، تصریح کرد: خدمات مربوط به غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی و خدمات تخصصی مراکز مشاوره در بخش تخصصی از دیگر اقدامات اردوهای جهادی است تا مسائل و مشکلاتی که بسیاری از خانواده‎ها درگیر آن هستند برطرف شود و مشاوره‌های لازم در اختیار خانواده‎ها قرار گیرد به ویژه در زمینه مشاوره تحکیم خانواده، مهارت‌های زندگی و خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، خدمات پزشکی، بینایی‌سنجی تا عموم مردم از آن برخوردار شوند.

شناسایی ۱۳۰۰ زن آملی سرپرست خانوار

رئیس اداره بهزیستی آمل با اعلام اینکه یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در این شهرستان شناسایی شده و حمایت می‌شوند، بیان کرد: در اردوهای جهادی مناطق صعب‌العبور، روستاهای کم‌برخوردار و محروم مورد هدف هستند، در این اردوها افرادی شناسایی شدند که تاکنون در کمیسیون‌های پزشکی حضور نداشتند و تأیید معلولیت آنها انجام شد تا از خدمات حمایتی بهزیستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد حمایت اجتماعی از خانواده‌هایی که نیاز به کمپ ترک اعتیاد داشتند یا خانواده‌های که همسران آنها در کمپ بودند انجام شده است، گفت: بسیاری از خانواده‌های دارای فرزند کم‌شنوا و کم‌بینا که در غربالگری‌ها شرکت نکردند شناسایی شده و نیازهای بینایی و شنوایی آنها شناسایی شده است.

اسفندیاریان با اشاره به استقبال خوب اهالی روستاها، دهیاران و شورای اسلامی برای برگزاری اردوهای جهادی، گفت: با توجه به نتیجه‌گیری خوب و استقبال مردم روستاها اردوها در مناطق محروم تداوم دارد.

چتر حمایتی بهزیستی آمل بر سر ۸۲۰۰ معلول

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۸ هزار و ۲۰۰ معلول در این شهرستان شناسایی شده و زیر چتر حمایتی قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی آمل خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی پیشانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و شبانه‌روزی در خدمت شهروندان است، زمانی می‌توانیم در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی موفق باشیم که همه نهادهای همسو برای رفع مشکلات کنار هم بوده و همکاری لازم داشته باشند.

اسفندیاریان با اعلام اینکه همه توان خود را برای برطرف کردن مشکلات جامعه هدف بهزیستی به کار می‌گیریم، تصریح کرد: بخشی از مشکلات توان‌پزشکی، توان‌بخشی و وسایل توانبخشی، مشکلات حوزه معیشت، تهیه لوازم تحریر، البسه زمستانی و تابستانی و درمان است.

وی با اشاره کمک فراوان خیران در فصل برداشت شالی هر ساله به نیازمندان، بیان کرد: بسیاری از خیران در زمینه تهیه دارو با داروخانه‌های طرف قرارداد برای کنترل بیماری‌های عصبی، اعصاب، روان و لوازم کمک توانبخشی که معمولا هزینه‌های بالا دارند یاری‌رسان جامعه هدف بهزیستی هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل، گفت: از دیگر اهداف برگزاری اردوی جهادی این است که خدمات لازم را به روستاهای کم برخوردار و مناطق محروم ببریم همچنین مردم بسیاری از روستاهای مجاور شهر نیز از خدمات بهزیستی آگاهی ندارند و برخی افراد بهزیستی را در قالب نگهداری از معلول می‌شناسند.

قرار گرفتن منطقه اسپیاری در تحولات ۲۰۲۰ مناطق محروم بهزیستی

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های نوپدید و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را می‎ توان در حوزه تخصصی با مشاوره و اورژانس اجتماعی حل کرد، گفت: با غربالگری سنین پایین فرزندان برای بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، اضطراب و اوتیسم نیز می‌توان از بسیاری معلولیت‌های آینده پیشگیری کرد زیرا سن سه تا پنج سال از سنین طلایی هستند که باید با برخورد درست، مشکلات شناسایی شده و درمان بهنگام برای فرزندان انجام شود.

اسفندیاریان با اشاره اعلام اینکه یکی از فعالیت اجتماع‌محور بهزیستی حضور در مناطق حاشیه است، بیان کرد: براساس تحولات ۲۰۲۰ که در آن ۲ هزار و ۲۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شدند، منطقه «اسپیاری» در شهرستان آمل هدف‌گذاری شده و خدمات لازم در آن ارائه می‎شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.