با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تشکیل کمیته تعیین تکلیف وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد مازندرانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام تشکیل کمیته‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد مازندرانی زیرنظر مستقیم استاندار، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند تبدیل وضعیت خانواده شهدا را زودتر انجام دهند.

منتشر شده

در

خبر از قربانعلی مسافر/ سعید کهنسال در آئین تجلیل از 50 نفر از همسران شهدا و جانبازان این شهرستان همزمان با گرامیداشت روز شهدا، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و حریم اهل بیت برای دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان و دل گذشتند و جنس کارشان با دیگران فرق می‌کند.

وی افزود: خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ملت ما هستند و آنها هم جنس کارشان با دیگران تفاوت دارد زیرا همسران و فرزندان شهدا و جانبازان بسیار ارج و منزلت دارند و باید مقام و ارزش آنها برای همیشه والا نگهداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه ما در گردونه امتحان و آزمایش سنگین هستیم و باید در هر برهه از زمان پاسخگوی شهدا باشیم، تصریح کرد: مسؤولان باید پاسخگوی همه افکار، اعتقادات و اندیشه ناب شهدایی باشند که برای دفاع از انقلاب، اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت از جان گذشتند و امنیت را به ثمر آوردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه امروزه اقتدار، امنیت، ابهت، صلابت و قدرت خود را مدیون خون شهدا هستیم، یادآور شد: شهید متعلق به همه ملت ایران بوده و بنیاد شهید یک نهاد متولی است، خدمات بنیاد شهید به خانواده شهدا در مقابل جان‌فشانی شهدا و ایثارگران و همچنین صبر و استقامت ادگاران شهدا ناچیز است.

کهنسال با بیان اینکه حاکمیت وظیفه دارد مقابل خواسته‌های خانواده ایثارگران و شهدا پاسخگو باشد، ادامه داد: همه باید در راه خدمت به شهدا و خانواده آنها در وسط میدان باشیم زیرا شهید برای همه عزت و اقتدار آورد و نقش ما در مقابل شهدا نباید کمرنگ باشد بلکه باید مطالبه‌گری به حق ننقش ما را بیشتر نمودار کند.

وی با اعلام اینکه مطالبه‌گری‌ها براساس قانون باشد و از ظرفیت قانونی و استعدادهای لازم استفاده شود، بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه معنوی و باید مطالبه‌گری برای خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به تشکیل کمیته‌ای زیر نظر مستقیم استاندار مازندران برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد برای تعیین تکلیف اشتغال آنها، گفت: نباید فرزندان شهدا و ایثارگران دغدغه کار و اشتغال داشته باشند البته در آزمون استخدامی گذشته 433 فرزند شهید و جانبازان بالای 70 درصد شرکت کردند و از این بین 232 نفر پذیرفته شدند همچنین از بین برگزیده‌گان عده‌ای مشغول به کار شده و تعدادی در حال انجام فرآیند جذب هستند.

این مسؤول با اشاره به پیگیری جدی برای اشتغال فرزندان شهدا، ادامه داد: با نظارت مستقیم استاندار مازندران زمینه برای جذب فرزندان شهدا ایجاد می‌شود همچنین در قالب تکمیل ظرفیت نیز اقدام به جذب افراد انجام خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آینده در اردیبهشت 1401 و تأکید بر شرکت فرزندان شهدا و جانبزان در این آزمون، گفت: تعداد 671 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد مازندران از یادگاران این عزیزان در مازندران هستند و وظیفه داریم برای اشتغال آنها گام برداریم.

کهنسال با بیان اینکه براساس قانون دستگاه‌ها و نهادها موظفند تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را انجام دهند، افزود: به دستگاه‌ها و نهادهایی که دست به اقدام تبدیل وضعیت نزدند تذکراتی داده شده و با توجه به اعلام زمان تعیین شده، مقرر شد تا در مدت زمان معین اقدامات لازم انجام شود.

 

*لزوم توجه به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل در این مراسم با اعلام اینکه فرهنگ شهید و شهادت بسیار ارزشمند و متعالی است و زمینه‌ساز ترمیم بسیاری از مشکلات جامعه خواهد بود، اظهار کرد: خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان قله صبر و استقامت هستند و کارشان همانند اهل بیت در طول تاریخ ماندگار است.

سید عباس حسینی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ارج نهادن خانواده شهدا و ایثارگان، افزود: زن می‌تواند اقیانوسی از صبر، تحمل و قله بلند استقامت است البته همسران شهدا و ایثارگران زینبی سیرتان جامعه هستند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون وظیفه ما بحث اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد است، یادآور شد: از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل انتظار داریم آخرین وضعیت اشتغال و تبدیل وضعیت این افراد را گزارش دهد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه واژه عشق و ایثار در شهدا و خانواده شهیدان معنی می‌شود، گفت: نباید خانواده شهدا دغدغه و گلایه داشته باشند و باید همه گلایه‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.