با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اختصاص اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید از محل تبصره ۱۸ برای تولیدکنندگان و صنعتگران در نظر گرفته شده است.

مصطفی طاهری در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم کمیسیون صنایع و معادن فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال و تعیین تکلیف شرکت‌های راکد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای راکد در شهرستان آمل نسبت به میانگین کشور بسیار پایین‌ است، افزود: در برخی استان‌های کشور میزان ۶۰ درصد واحدها غیرفعال هستند در حالی که در شهرک صنعتی آمل زیر ۲۰ درصد واحدها غیرفعال هستند، در تدبیر داریم تا مشکلات واحدهایی که پروانه بهره‌برداری دارند حل شده و آن واحدهایی که به بهره‌برداری نرسیدند و فقط جواز برای فعالیت دارند خلع ید شوند تا امکانات در اختیار سرمایه‌گذاران فعال قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دو سال است که مجلس روش جدیدی برای توزیع بودجه در دستور کار دارد، بیان کرد: در این روش جدید سه هدف دنبال می‌شود، بخشی را به عنوان یارانه به مردم برگرداندنیم، بخش دیگر برای حمایت از تولید بوده و در هدف سوم محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: معتقدم دو بند آخر در جامعه مغفول مانده و برای حمایت از تولید در تبصره ۱۸ برای یک سال حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده و امسال منابع بیشتری به میزان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید در نظر گرفته شد.

طاهری با اعلام اینکه حمایت از تولید با تبصره ۱۸ در سال گدشته مدل خوبی بوده است و با اجرای این روش رضایت حاصل شد، گفت: در سال جاری موارد تبصره ۱۸ با توجه به تمدید دوماهه سال مالی گذشته هنوز اجرایی نشده است ولی در حال نوشتن آئین‌نامه‌های اجرایی قرار دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مبالغ مورد نظر برای استان مازندران نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشت و حدود ۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شد هرچند این مبلغ قابل جابه‌جایی است و مسؤولان مازندران می‌توانند تدبیر کنند در هر زمینه‌ای که کشش بیشتر دارند جابه‌جایی انجام گرفته تا هر چه زودتر منابع اختصاص یابد تا برای واحدهای غیرفعال، توسعه و نوسازی واحدهای جدید هزینه شود. وی گفت: در تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که از محل منابع تبصره ۱۸ میزان ۴ هزار میلیارد تومان به استان مازندران اختصاص می‌یابد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.