با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اقامت بیش از 13 میلیون نفر شب مسافر در مازندران/ درآمد 4 میلیاردی از فروش صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 13 میلیون 315 هزار و 44 نفر شب اقامت داشتند و طبق گزارش‌های دریافت شده از ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، مازندران همچنان جز استان نخست پذیرش مسافر است.

منتشر شده

در

سیف‌اله فرزانه  بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: یکی از دلایل سفر گردشگر به مازندران اجرای برنامه‌های فرهنگی است، اما مازندران به دلیل اینکه جز استان‌های نخست درگیر سیل بود که به خوبی توانستیم سیل و سفر را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی سبب شد در درآمد و اشتغال تاثیر‌گذاری داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرستان‌های نور، نوشهر رامسر و چالوس با 347 غرفه برپا شد، گفت: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در شهرستان‌های سوادکوه، بهشهر و نکا با 120 غرفه و نمایشگاه  استانی در شهرستان‌های عباس‌آباد، تنکابن، گلوگاه و بابلسر از ابتدای طرح نوروزی کار خود را آغاز کرد.

این مسؤول افزود: تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان درآمد حاصل فروش محصولات صنایع دستی در استان است.

فرزانه از برگزاری 29 برنامه جنگ شادی در استان مازندران خبر داد و گفت: از 14 سینما در مازندران، 12 سینما در ایام نوروز فعال بود که 30 هزار نفر در این مکان‌ها حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: 18 هزار نفر با بلیط نیم‌ بها در سینماهای استان حضور پیدا کردند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 13 میلیون  315 هزار و 44 نفر شب اقامت داشتند و طبق گزارش‌های دریافت شده از ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، مازندران همچنان  جز استان نخست پذیرش مسافر است.

فرزانه با بیان اینکه تاکنون 5 هزار 514 بازدید از اماکن طبیعی و گردشگری استان صورت گرفت، گفت: 157 مورد تذکر و اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری استان داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت‌های اقامتی دارد که یا شناسایی نشد و یا شناسایی شد و هنوز در اداره کل میراث فرهنگی به ثبت نرسیده است و شناسایی این مکان‌ها بعد  از ایام نوروز انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.