با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بارش و دمای نرمال هوا طی ماه‌های آینده در انتظار مازندرانی‌ها

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: پیش‌بینی تغییرات بارش طی سه ماه آینده در مازندران نشان می‌دهد بارندگی به‌جز بخش‌هایی از غرب دریای خزر که در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود، در دیگر مناطق استان در محدوده نرمال خواهد بود.

منتشر شده

در

تابستان فصل گرم است و گرما در این فصل از سال پدیده غیرعادی نیست اما نکته مهم بحث مداومت گرما است که سال گذشته از لحاظ گرما در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

امسال درست است روزهای گرمی را در روزهای آغازین تجربه کردیم اما ناپایداری آسمان و بارش‌های پراکنده به خنک شده هوا کمک کرده است.

اما نکته مهم این است که در این فصل از سال باتوجه به بار نشستن محصولاتی ازجمله برنج باید باید هوا آفتابی گرم باشد تا کشاورزان نیز به مزد زحمت یک ساله خود برسند.

مدیرکل هواشناسی مازندران در بررسی وضعیت جوی استان مازندران اظهار کرد: دمای هوای تیرماه سال جاری 25 سانتی‌گراد بوده که نسبت به میانگین بلند مدت  1.6 درجه سانتی‌گراد افزایش و نسبت به تیرماه سال گذشته 1.5  درجه سانتی‌گراد کاهش داشته است.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: همچنین میزان بارش تیرماه سال جاری حدود 64 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری حدود 116درصد و نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بارش 10 ماهه ساری زراعی جاری  ( از اول مهر ماه 97 تا پایان تیر ماه 98) حدود 787 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین دوره آماری مدت مشابه که حدود 570 میلی‌متر بوده حدود 38 درصد افزایش و نسبت به مدت مسابه سال زراعی قبل حدود 60 درصد رشد داشته است .

مدیرکل هواشناسی مازندران در پیش‌بینی تغییرات بارش طی سه ماه آینده در مازندران، تصریح کرد: بارندگی به‌جز بخش‌های از غرب دریای خزر که در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود، در دیگر مناطق استان در محدوده نرمال خواهد بود.

این مسؤول درباره تغییرات دمایی استان طی ماه‌های آینده، اعلام کرد: در دو ماه آینده میانگین دمای هوا در سواحل جنوبی دریای خزر و استان مازندران در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود ، اما در مهرماه به‌جز نواحی کوهستانی استان مازندران که دما بیش از نرمال خواهد بود در بقیه نقاط استان، در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

رضوی یادآور شد: پیش‌بینی فصلی کشور در ابتدای هر ماه در پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور صادر می‌شود و صحت آن به‌طور متوسط 70 درصد است.

به گزارش فارس، لازم است باتوجه به گرمای هوا و همچنین شرجی بودن و شرایط خاص این استان همیشه سبز همه افراد جامعه بحث مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.