با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران، جمعه با حضور وزیر ورزش

استاندار مازندران با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران روز جمعه هفته جاری، گفت: برای برگزاری این همایش از وزیر ورزش و جوانان دعوت شده است.

منتشر شده

در

سفر روز گذشته احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران به این شهرستان رنگ و بوی دیگری داشت، این سفر یک روزه نه بازدید از دستگاه‌های دولتی، نه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، نه شرکت در نشست و همایش‌ها، بلکه استاندار مازندران برای دیدار با خانواده دو پهلوان طلایی کشتی آزاد و فرنگی جهان به آمل آمد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به همراه مسؤولان استانی و شهری حسین‌زادگان را همراهی کردند.

احمد حسین‌زادگان در نخستین گام به دیدار خانواده امیرحسین زارع در روستای کلاصفا بخش مرکزی رفت و در کنار والدین پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان که در میدان اسلو نروژ مدال طلا را از آن خود کرد، گفت: مازندران همیشه در ورزش سرآمد است و همانند دیگر عرصه‌های فرهنگی، علمی، پزشکی، نانو و فناوری جوانان این دیار شمال کشور خوش درخشیده و می‌درخشند.

وی با اعلام اینکه مدال‌آوری و طنین‌انداز کردن سرود جمهوری اسلامی در دنیا کار بسیار بزرگ، غرورآفرین و افتخارآفرین است، افزود: صمیمانه از خانواده این دو ورزشکار ارزشمند برای تربیت جوان پاک و توانمند قدردانی می‌کنم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه خانواده اصل بسیار مهم و انسان‌ساز است، تصریح کرد: ما همیشه به یاد ورزشکاران و خانواده‌شان هستیم همچنین تجلیل از قهرمانان و مدال‎آوران از مهمترین اقدامات ما است و درآینده نزدیک انجام می‌شود.

امیرحسین زارع هم امروز به دلیل دعوت یکی از شبکه‌های تلویزیونی سراسری به مناسبت هفته نیروی انتظامی به پایتخت کشور سفر داشت و از طریق تماس تصویری با استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو داشت.

حسین‌زادگان برای دیدار با خانواده محمدهادی ساروی قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان به سمت شهرک بسیجیان رفت و با مادر و خانواده این ورزشکار مقتدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اعلام اینکه دعای مردم کشورمان همیشه بدرقه راه و کمک‌حال قهرمانان ملی است، اظهار کرد: باید از مادر پهلوان ساروی صمیمانه قدرشناسی کرد زیرا این فرد مردانه تمام هستی خود را برای فرزندش تقدیم کرد و فرزندی افتخارآفرین در دامن پاک خود پرورش داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آمل شهر بزرگی در صنعت، تولید، صادرات و ورزش است، گفت: آمل، بابل، ساری، تنکابن، جویبار و همه شهرهای مازندران دارای ظرفیت بالای ورزشی هستند و با ورود بخش خصوصی می‌توان کمک حال ورزشکاران بود.

این مسؤول با اعلام اینکه لازم است تا همه مسؤولان باید توجه زیادی به قهرمانان داشته باشند، خاطرنشان کرد: در ورزش‌های مختلف چه کشتی و دیگر ورزش‌ها مربیان متعدد دست به تربیت شاگردان می‌زنند و باید به مربیان سازنده ورزشکاران در شهرها توجه ویژه شود زیرا مربیان سازنده با سختی‌های فراوان در حال تلاش هستند و اگر کسی در المپیک یا میدان جهانی مدال‌آوری دارد باید دانست که از پایه در شهرها برای‌شان زحمت شبانه‌روزی کشیده شد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه مدیریت، هدایت و برنامه‌ریزی درست در فدراسیون کشتی توانسته شرایط را برای ورزشکاران مهیا کند، بیان کرد: علاوه بر وجود مربیان با تجربه و بادانش، وجود خانواده در آرامش و مدال‎آوری ورزشکاران بسیار مهم است هرچند در این بین نمی‌توان به نقش رسانه و خبر اشاره نکرد.

وی با اعلام اینکه لازم است تا برای تربیت نسل ورزشی توانمند در آینده، به رده پایه توجه جدی شود، ادامه داد: توجه به رده پایه از گذشته تاکنون کم بوده و در ورزش کشتی نیز به کشتی آزاد توجه بیشتر نسبت به فرنگی شد البته طی سال‌های اخیر کشتی فرنگی رشد بسیار خوبی داشت هرچند برای ورزش‌های مادر همانند دومیدانی و ژیمناستیک توجه کم بوده است.

استاندار مازندران بزرگترین افتخار برای هر خانواده را تربیت فرزند سالم و قهرمان دانست و خاطرنشان کرد: در بخش مالی و پشتیبانی متأسفانه به ورزشکاران توجه لازم نمی‌شود و این مهم باعث شده تا برخی کشورهای بیگانه و خارجی به آنها پیشنهادهای وسوسه‌انگیز و حتی پناهندگی دهند پس باید زمینه‌ها را برای سوءاستفاده بیگانگان از بین برد.

این مسؤول با اشاره به لزوم ایجاد ردیف اعتباری و بودجه‌ای در سطح کلان و دولت برای حمایت از قهرمانان ملی، متذکر شد: در فوتبال میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری و هزینه می‌شود ولی نتوانستیم در جام جهانی از مرحله گروهی بالا بیاییم ولی ورزشکاران در دیگر رشته‌ها در میادین المپیک، پارالمپیک و جهانی با کمترین دریافتی خوش می‌درخشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران روز جمعه هفته جاری، بیان کرد: برای برگزاری این همایش از وزیر ورزش و جوانان دعوت شده است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه باید ورزش کشتی از انزوا خارج شود و این دوره با درخشش کشتی‌گیران تلاش زیادی شده است، گفت: بخشی از اقدامات برای خروج از انزوا باید در سطح شهر و استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آمل شهری ورزش‌خیز است و در روزهای گذشته بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی درخشش بی‌نظیر داشته است، ادامه داد: آمل صنعتی‌ترین شهر مازندران است و می‌توان ورود بخش خصوصی برای حمایت ورزشکاران را شاهد بود.

حسین‌زادگان افزود: دولت‌ها در بسیاری مواقع به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای نمی‌توانند حمایت مطلوب داشته باشند ولی بخش خصوصی با ورود به میدان می‎توانند حامی خوبی باشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان مدال‎آور جهانی در روزهای آینده، گفت: ورزشکاران از افتخارات ما هستند و باید از سوی منابع منطقه‌ای، بخش خصوصی و منابع دولتی حمایت لازم انجام شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر دیدار با ورزشکاران و خانواده مردان مدال‌آور جهانی با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از خانواده ورزشکارانی که نتوانستند کسب مدال داشته باشند دیدار انجام می‌شود.

به گزارش فارس، والدین مدال‌آوران در این دیدار صمیمانه استاندار مازندران، مسؤولان استانی و شهری با ورزشکاران از سختی‌های راه کسب مدال، استرس مسابقات، برخی حق و ناحقی‌ها، عدم توجه مسؤولان و قول‌های بی‌سرانجام سخن گفتند.

گزارش از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.