با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

جزئیات برگزاری مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله طبرسی در قم و ساری

ستاد ارتحال آیت‌الله طبرسی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران اجرایی مازندران برگزار شد.

منتشر شده

در

ستاد ارتحال  آیت‌الله طبرسی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و مدیران اجرایی مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این جلسه با بیان اینکه ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله طبرسی را به مقام معظم رهبری و بیت ایشان تسلیت می‌گویم، افزود: برای ایشان ترفیع درجه و برای کسانی که برایشان زحمت کشیده‌اند ثواب خواستارم، انشالله بتوانیم مراسم در خور ایشان هم در ساری و هم در قم برگزار شود.

حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه سابق مرکز مازندران با بیان اینکه بنده به نوبه خودم از زحمات و پا به کار شدن همه مسؤولان تشکر می‌کنم، بیان کرد: آیت‌الله طبرسی بیش از ۵۵ سال در استان مازندران حضور داشت و بیش از ۴۰ سال به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه بوده و حق بزرگی به مازندران دارد.

وی افزود: مراسم تشییع در قم به سمت حرم حضرت معصومه برگزار خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه مراسم وداع غروب سه شنبه بعد از نماز مغرب در مصلی برگزار می‌شود، افزود: مراسم تشییع هم ۹ صبح روز چهارشنبه از میدان شهید قاسمی به سمت میدان شهدا و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم ختم در روز پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله مروی و مداحی میرداماد در مصلی ساری برگزار می‌شود.

در ادامه احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه دو روز عزای عمومی صورت گرفته و تصمیمات بیت حضرت آیت‌الله طبرسی طبق وصیت باید صورت گیرد، افزود: آیت‌الله طبرسی بالای ۵۰ سال برای استان زحمت کشید، وی تا پای جان پای اسلام و انقلاب و رهبری ایستاد، تمام دستگاه‌های اجرایی از ابتدای کار اعلام حضور کردند.

وی ادامه داد: نباید کوتاهی در مراسمات صورت بگیرد، باید کمیته‌های مختلف تشکیل تا از تداخل برنامه‌ها جلوگیری شود،کمیته فرهنگی، امنیت باید خیلی پررنگ عمل کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در خصوص تامین هزینه مالی باید کمیته پشتیبانی با نظارت فرماندار انجام شود، خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه قم با توجه به طلاب زیادی که در آنجا وجود دارد باید کمیته فرهنگی مراسم تشییع فردا در قم اطلاع رسانی شود.

حسین زادگان افزود: در خصوص محل تدفین در مزار شهدا تصمیم خوبی گرفته شد، چون وی برای بسیاری از این شهدا نماز خوانده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.