با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رونمایی دو اثر فاخر هنری هنرمند مازندرانی در عرصه موسیقی در آمل

دو اثر فاخر هنری در عرصه موسیقی از  نبی احمدی هنرمند آملی در موسیقی مازندران در ارشاد آمل رونمایی شد.

منتشر شده

در

عصر امروز "ردیف استاد نی داوود برای تار" و "ردیف دوره عالی علی اکبرخان شهبازی" دو اثر فاخر از نبی احمدی از هنرمند، فعالان، مدرسین، پژوهشگر آملی با حضور روسای با حضور روسای سه نهاد فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل و کتابخانه های عمومی این شهرستان و در جمع خبرنگاران این شهرستان واقع در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل رونمایی شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این آئین رونمایی با اشاره به عملکرد رسانه در پوشش دهی اخبار از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا تا کنون را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: خبرنگاران آمل در همه جا نقش خود را جهت انعکاس خبر به خوبی نشان دادند.

امیر امیرنیا افزود: در این زمینه با تشکیل موج اجتماعی از سوی رسانه اطلاع رسانی مناسبی به مردم انجام شد.


وی با اشاره به معرفی دو اثر فاخر از هنرمند آملی در عرصه موسیقی مازندران بیان کرد: این هنرمند با اثر ارزشمندش توانست در حوزه هنر به عنوان کتاب سال را به خود اختصاص دهد.

 


*راه اندازی آلاچیق کتاب در سرای مهر آمل

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل نیز در مراسم با بیان اینکه با توجه به آمار کشوری متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم پایین است، افزود: در امر ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در کشور اتفاقات خوبی نیافتاده و مسئولان متولی باید به ایجاد برنامه های اثربخشی بپردازند.

جمشید هاشم پناه ادامه داد: در این راستا سازمان فرهنگی شهرداری آمادگی راه اندازی آلاچیق های کتاب را در محوطه سرای مهر آمل را جهت ارتقابخشی سطح مطالعه شهروندان آملی دارد.

وی گفت: با هماهنگی کتابخانه های عمومی می توان با افزایش این آلاچیق ها سطح فرهنگ مطالعه را در این شهر نهادینه و بالا برد.
*چاپ هفت کتاب برای موسیقی مازندران

نبی احمدی مولف و پژوهشگر آملی در عرصه موسیقی مازندران با اشاره به حوزه فعالیت هنری در عرصه موسیقی مازندران بیان کرد: با رونمایی دو اثر فاخر هنری تاکنون هفت اثر در زمینه موسیقی مازندران به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه این آثار به منظور آموزش به صورت مکتوب برای هنرمندان در اختیار آموزشگاه‌های موسیقی نوشته شد، گفت: آوانگاری موسیقی مازندران، ردیف میرزا قلی خان، گنجینه مازندران، موسیقی آئینی مازندران، ردیف استاد نی داوود برای تار و ردیف استاد علی اکبرخان شهبازی آثاری هستند که معرفی این آموزشگاه ها شدند.

احمدی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و تالیف هر یک از این آثار به منظور حفظ فرهنگ موسیقی و نوع آوانگاری مازندران بوده است، ادامه داد: دو آثار آخر هر کدام با ۳۶۰ صفحه پس از ۱۲ سال از سوی انتشارات سرود تهران با ۵۰۰ تیراژ به چاپ اول رسیده است.

این فعال و مدرس موسیقی مازندران خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ کتاب ردیف میرزا قلی خان به عنوان کتاب سال انتخاب و معرفی شد.

به گزارش فارس  در پایان این نشست خبری دو آثار این هنرمند مازندرانی رونمایی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.