با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ساماندهی بزرگترین گلزار شهدای مازندران در آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با اعلام ساماندهی بزرگترین گلزار شهدای مازندران در این شهرستان، گفت: ساماندهی گلزار ۴۰ شهید بخش دشت‌سر در آینده اجرا می‌شود.

پروژه ساماندهی گلزار شهدای روستای شرم‌کلا بخش مرکزی این شهرستان در دومین روز هفته دولت پس از تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا با حضور مسؤولان و خانواده شهدا و ایثارگران رونمایی شد.

المان و پروژه ساماندهی گلزار شهیدان جعفر عباسی، علیجان شریفی و سقا بصیری با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی به صورت مشارکتی توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل، بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل و دهیاری روستای شرم‌کلا بهره‌برداری شد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل در این مراسم، اظهار کرد: رونمایی از طرح ساماندهی چهار گلزار شهدا این شهرستان برای هفته دولت پیش‌بینی می‌شد که در نخستین روز گرامیداشت هفته دولت پروژه ساماندهی گلزار سه شهید روستای شرم‌کلا عملیاتی شد.

احمد سیفیان عمران با اعلام رونمایی طرح ساماندهی مزار شهدای روستاهای موزی‌کتی و شاهاندشت بخش لاریجان در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، افزود: ساماندهی گلزار شهدای روستای شرم‌کلا به صورت مشارکتی با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال با گذشت سه ماه از آغاز پروژه بهره‌برداری شد.

وی با اعلام اینکه برای سال جاری ساماندهی ۱۱ گلزار شهید را با پیمانکاری بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد که پیشرفت آنها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است، در مورد آخرین وضعیت پروژه ساماندهی گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) به عنوان بزرگترین گلزار شهدای استان مازندران، گفت: گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) آمل تعداد ۴۷۰ شهید در چهار قطعه را در خود جای داده است و مزار ۵۸ شهید به صورت پراکنده در این گلزار شهدا جای دارند.

سیفیان افزود: عملیات کف‌سازی و ساماندهی مزار شهدا انجام شد و برای ۵۸ شهید که به صورت پراکنده در محوطه آستان امامزاده ابراهیم جای دارند عملیات ساماندهی اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه علت تأخیر ساماندهی گلزار شهدا در بخش کوهستانی لاریجان پراکندگی قبور مطهر شهدا است، خاطرنشان کرد: پراکندگی گلزار شهدا در لاریجان باعث طولانی شدن و تأخیر در عملیات ساماندهی شده است.

سیفیان عمران ادامه داد: با توجه به اعتباری که برای اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته شد پیشرفت مطلوب در امر ساماندهی داریم و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۱ شاهد اتمام ساماندهی گلزارهای شهدا باشیم.

وی گفت: ساماندهی گلزار شهدای ۴۰ شهید بخش دشت‌سر در مراحل آینده اجرا و تکمیل می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.