با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لغزندگی محورهای شریانی استان مازندران و احتیاط رانندگان

به‌دنبال سرمای چند روز گذشته در نقاط مختلف استان، منطقه کوهستانی آلاشت سوادکوه بیش از یک متر و ۶۰ سانتی متر برف باریده است.

منتشر شده

در

بارش نزولات آسمانی از روزهای گذشته میهمان مردم مازندران شده است. هوای مازندران از پاییزی گذر کرده و در برخی از ساعات شبانه‌روز سرمای آن روحبخش زمستان پربرکت را نوید می‌دهد.

اگر چه بارش‌ها به صورت پراکنده بارانی در نقاط مختلف استان مشهود است ولی بر شدت سرما و بارش‌ها در نقاط مرکزی مازندران کاسته شده و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف گزارش شده است.

بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم اکنون راه ارتباطی برخی نقاط مناطق کوهستانی شهرستان نکا که به دلیل بارش باران شدید مسدود شده بود در حال بازگشایی است.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه امروز به شکل بی‌سابقه‌ای در آلاشت سوادکوه بیش از 160 سانتی‌متر برف بارید تصریح کرد: خسارت‌های سیلاب بیشترین در شهرستان سیمرغ گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه چند واحد مسکونی بابلسر و محمودآباد نیز بر اثر بارش‌های سیلابی چند روز اخیر دچار خسارت شدند، افزود: تلاش برای بازگشایی راه روستایی آلاشت سوادکوه و فیلبند بابل که بر اثر بارش شدید برف بسته شده ادامه دارد.

احمدی با اشاره به اینکه بارش‌ها فردا سه‌شنبه در نقاط مختلف مازندران بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: شهرداران استان و فرمانداران در آماده باش کامل قرار دارند.

از سویی نیروهای امدادی هلال احمر استان در گردنه‌های برفگیر مازندران مستقر تا نسبت به نجات در راه ماندگان اقدام کنند. از آن جمله می‌توان از تلاش امدادگران هلال احمر به گرفتارشدگان در گردنه سر سوادکوه شمالی خبر داد.

تردد روان در محورهای مازندران

سرهنگ  پاسدار علی‌رضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران نیز با بیان اینکه آمد و شد خودرو‌ها امروز دوشنبه 26 آبان‌ماه در جاده‌های مازندران عادی و روان است اظهار داشت: وضعیت جوی در جاده‌های کوهستانی برفی و سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.  

وی افزود: رانندگان تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته و از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی مازندران خودداری کنند.  

قدمی بیان کرد: محدودیت ترافیکی در محدوده تونل وانا و پیچ ابتهاج محور هراز که قرار بود از امروز دوشنبه 27 آبان‌ماه به مدت دو روز اعمال شود تا اطلاع بعدی لغو شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.