با ما همراه باشید

ورزشی

مدرس ترکیه‌ای والیبال: مربیان ایرانی ‌والیبال ‌از سطح فنی مطلوب برخوردارند

منتشر شده

در

مدرس ترکیه‌ای والیبال با اعلام اینکه مربیان ایرانی توانایی مربی‌گری در تیم‌های خارجی را دارند و از سطح فنی خوبی برخوردارند، گفت: مربیان بانوان ایرانی در زمینه تئوری و عملی نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

چنگیز آکارچشمه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آمل به منظور برگزاری دوره مربی‌گری بین‌المللی سطح یک والیبال ایران با اشاره به اینکه طی چند بار حضور به ایران آشنایی کامل با والیبال کشور شما دارم، اظهار کرد: والیبالیست‌های ایرانی از سطح تکنیکی و تاکتیکی خوبی برخوردارند و در سطح مناسبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با نگاهی به والیبالیست‌ها در شهرهای مختلف ایران به ویژه آمل، پتانسیل‌های متفاوتی مشاهده می‌شود، افزود: علاوه بر والیبالیست‌ها، این کشور دارای مربیان توانمندی است. والیبال ایران در خاورمیانه بهترین و تنها تیم قدرتی است و در رده سنی جوانان و بزرگسالان در جایگاه بین‌المللی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

آکارچشمه با اشاره به حضور مربیان ایرانی در سطح بین‌المللی عنوان کرد: عدم به‌کارگیری مربی ایرانی به دلایل سیاسی در جهان برمی‌گردد اگرچه اکنون در خاورمیانه از مربیان ایرانی استفاده می‌شود البته مشکل زبان نیز یکی دیگر از دلایل عدم به‌کارگیری مربیان ایرانی در تیم‌های خارجی است.

مدرس ترکیه‌ای والیبال با اعلام اینکه مربیان ایرانی توانایی مربی‌گری در تیم‌های خارجی را دارند و از سطح فنی خوبی برخوردارند، گفت: مربیان بانوان ایرانی در زمینه تئوری و عملی نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و بازیکنان نیز برای پیشرفت نیاز به زمان دارند همانطور که یک تیم بانوان ترکیه بعد از 40 سال به جایگاه برتری لیگ دست یافته، تیم ایران نیز نیاز به تلاش بیشتر برای رسیدن به جایگاه لیگ برتر را دارند و تیم ملی با بکارگیری یک سرمربی خارجی بتواند به ارتقای تیم خود بپردازند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.