با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نیازمندی کشور به 4 هزار دانش‌آموز برای تربیت دبیری

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش و پرورش به 4 هزار دانش‌آموز تربیت دبیر نیاز دارد، گفت: امر آموزش 3 هزار نفر از این افراد توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

منتشر شده

در

حسین سلمانی پیش از ظهر امروز در آئین نکوداشت مقام استاد و معلم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: رویکرد اقتصاد و اشتغال امروزه به عنوان دو موضوع مهم مطرح بوده و باید به این دو مسئله مهم توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه روزهای حساس سیاسی را کشورمان تجربه می‌کند، افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری به نامگذاری سال‌ها و نامگذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها می‌توان به کلید واژه‌های اساسی دست یافت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ درآمد ارزی کشور به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده بود و این عدد براساس آمار و بانک مرکزی اعلام شد همچنین در همان سال بحث اقتصاد مقاومتی مطرح بوده و باید به ثروت ملی و کار توجه ویژه شود.

این مسؤول با اعلام اینکه درآمد و کار دو موضوع اساسی در درآمد یک کشور لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشور چین با فرآیند سلطه‌طلبی اقتصادی روند پیشرفت‌شان جهانی شده است بنابراین باید آموزش‌های مهارتی خود را قدرتمند کنیم.

سلمانی با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای دنیا طی چند سال گذشته دانشجویان خود را به سمت آموزشکده، کالج و انستیتوها سوق داده‌اند، یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید سرمایه‌گذاری بر روی صنایع بالادستی و پایین دستی و دیگر بخش‌ها بیشتر شود.

وی با اعلام لزوم مدیریت بر روی پکیج رفتاری و دانش کشور، گفت: امروزه کشورمان نیازمند سرمایه خارجی و اشتغال است البته امروزه اشتغال‌مان در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیش از ۸۰ درصد است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه کشور چین ۴۰ سال قبل در کشورش بیش از ۸۰۰ میلیون شغل ایجاد کرد که بیشتر آنها در خارج مرزها هدایت می‌شد، ادامه داد: مدفل دوگانه ارتباط و صنعت باعث پیشرفت می‌شود هرچند از ۱۷۵ سال قبل اهمیت آموزش‌های مهارتی در کشور مطرح بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بحث فرهنگی نتوانستیم کار مفید انجام دهیم، افزود: بسیاری از دانش‌آموزان از گذشته تاکنون به سمت رشته‌های تجربی و نظری کشیده می‌شوند ولی به رشته مهارتی و فنی علاقمندی خاص نشان نمی‌دهدند.

سلمانی با اشاره به اینکه مازندران بزرگترین قطب آموزش‌های مهارتی کشور است، بیان کرد: امروزه نیازمند به یک باور جدی و تشویق دانش‌آموزان برای رقم زدن آموزش عالی مهارتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش و پرورش به ۴ هزار دانش‌آموز تربیت دبیر نیاز دارد، گفت: امر آموزش ۳ هزار نفر از این افراد توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.