با ما همراه باشید

سیاست

اگر اسرائیل پای خود را از گلیم درازتر کند وعده صادق شدیدتر می بیند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عملیات موفقیت آمیز وعده صادق یک مطالبه عمومی در داخل کشور بوده چون اسرائیل بسیار پای خود را از گلیم درازتر می کرد و پاسخ سنگین را دریافت کرد.

 

سارا فلاحی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدام عظیم ایران اسلامی در حمله گسترده به مواضع اسرائیل، اظهار کرد: هدف مان در این اقدام دفاعی بود که پاسخ اسرائیل به حمله سرکنسولگری ایران در سوریه داده شد و این دفاع باعث تقویت بازدارندگی کشورمان شد.

وی افزود: این عملیات ترکیبی بوده که ترکیبی از جنگ سخت افزاری، جنگ نرم افزاری و سایبری به صورت ترکیبی از ادوات مختلف نظامی انجام شده که برای نخستین بار با حجم زیاد پهپاد و موشک به سمت اسرائیل غاصب شکل گرفت.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرائیل خود را صاحب بزرگترین تسلیحات اتمی می داند و قلب و عمق استراتژیک برای آمریکا است که همه کشورهای اروپایی حامی این غاصب صهیونیستی هستند، وقتی این رژیم با پاسخ گسترده ایران مواجه شد ابهت پوچ اسرائیل در عمل برهم ریخت و این اقدام بسیار مهم بود زیرا قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشته و تقویت کرد البته ایران اسلامی از بازدارندگی دفاعی به سمت بازدارندگی تهاجمی عبور کرده است.

فلاحی با بیان اینکه بسیاری منتقدان همیشه می گفتند ایران از جبهه مقاومت در راهبرد اهداف خود استفاده می کند و آنها سربازان نیابتی ایران هستند، خاطرنشان کرد: اینکه ایران اسلامی مستقیم خودش علیه اسرائیل وارد میدان شد به آن شائبه ها پاسخ داد و مشخص شده جمهوری اسلامی به شدت پای کار است.

وی با اعلام اینکه بسیاری کشورها همانند کشورهای همسایه ایران، انگلیس، آمریکا و آلمان بسیار تقاضا می کردند که ایران از خاک خود به اسرائیل حمله نکند، ادامه داد: ولی این اصرارمان بر روی حمله مستقیم به اسرائیل در عمل انجام شد و موشک های مان از پدافندهای چند گانه آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان، آسمان اردن، گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان 2 و 3 اسرائیل عبور کردند و به اهداف مورد نظر اصابت کرد هرچند این پیچیدگی عملیات ایران مقابل آمریکایی ها و اسرائیلی ها را بسیار بالا برده و آنها حتی نتوانستند به ایران پاسخ دهند به این دلیل که آنها قدرت عظیم ایران را باور کردند.

فلاحی گفت: عملیات موفقیت آمیز وعده صادق یک مطالبه عمومی در داخل کشور بوده چون اسرائیل بسیار پای خود را از گلیم شان درازتر می کردند و پاسخ سنگین را دریافت کردند که در دنیا یک کار بی نظیر است.

وی با بیان اینکه این حرکت باعث شده که امروز جبهه مقاومت به رسمیت شناخته شد، ادامه داد زمانی آمریکا می گفت که جبهه مقاومت باید کامل از دنیا جمع شود ولی امروزه می خواهد با جبهه مقاومت وارد مذاکره شود و از ایران می خواهند به عنوان واسطه با جبهه مقاومت ورود پیدا کند که این مهم یک پیروزی بزرگ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی منطقه که با عملیات طوفان الاقصی با چالش جدی مواجه شد با عملیات وعده صادق چالش بیشتری پیدا کرد و کشورهای منطقه با مطالبه مردمی مواجه شدند که وقتی جمهوری اسلامی با قدرت بی نظیر مقابل اسرائیل می ایستد چرا سران کشورشان یارای مقابله ندارند که این امر باعث مقاومت مردمی در درون مردم کشورهای مختلف شده که طعنه به حاکمان شان که چرا شما نمی توانید و جایگاه مقابله با اسرائیل را ندارید.

وی گفت: حرکت ایران در حمله به اسرائیل با عملیات وعده صادق باعث ایجاد یک دیپلماسی عمومی در منطقه شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.