با ما همراه باشید

سیاست

لزوم برطرف شدن نواقص اجرای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان فرهنگی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نواقص اجرای قانون رتبه بندی معلمان و بازنشستگان فرهنگی نیمه دوم 1400 به بعد هرچه زودتر برطرف شود.

 

رضا حاجی پور در مورد آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: گام های زیادی در اجرای رتبه بندی انجام شده و برای همه معلمانی که در سطح کشور به صورت رسمی مشغول به کار هستند اجرا شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی معلمان که توسط نمایندگان خانه ملت انجام شد، افزود: ولی در اجرای این قانون در شیوه نامه و چگونگی اجرا نقصان وجود داشته و در مسیر مطالبه گری به عنوان نماینده مردم به این رتبه بندی اعتراض داریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این شکل از رتبه بندی که در احکام فرهنگیان صادر شده اعتراض داریم و باید تجدیدنظر شود تا افرادی که سالیان سال به عنوان معلم جذب شدند و هم اکنون به ناچار در ستاد به عنوان کارمند اداری و مدیریت در واحدهای مختلف مشغول هستند که در رتبه بندی دیده نشدند باید دیده شوند.

حاجی پور با بیان اینکه باید همه فرهنگیان در قالب رتبه بندی قرار گیرند و به حق و حقوق خود برسند، یادآور شد: در مورد رتبه بندی بازنشستگان هم تعریف کاملا متفاوت است، بازنشستگان فرهنگی که در نیمه دوم سال 1400 و 1401 به درجه بازنشستگی نائل شدند در قالب رتبه بندی قرار گرفتند ولی فرهنگیانی که در گذشته بازنشسته شدند این مطالبه را دارند که دیده شوند.

وی با بیان اینکه برخی احکام بازنشستگان هم زده نشده است، گفت: انتظار داریم که این احکام زودتر انجام شود و افراد به حق و حقوق خود برسند، همچنین در مورد بازنشستگان بحث همسان سازی حقوق آنها مطرح است که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده و به تصویب صحن علنی رسید که انتظار داریم هرچه زوتر به مرحله اجرا درآید.

حاجی پور با تأکید بر اینکه در رتبه بندی معلمان برخی رتبه ها به اشتباه وارد شده و منجر به اعتراضاتی شد، بیان کرد: این موارد قابل پیگیری است البته برای برخی افراد که 30 سال سابقه داشتند رتبه تعلق نگرفت، این افراد اعتراض کردند تا مجدد به رتبه خود برسند، افرادی هم با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و سابقه بالا بودند که رتبه پایین برای آنها لحاظ شد.

وی گفت: نقصان موجود در طرح رتبه بندی معلمان باید برطرف شود و رویه اجرایی برای احکام به درستی طی شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.