با ما همراه باشید

سیاست

120 هزار معلم در مدارس کشور کمبود داریم

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جذب 70 هزار معلم در قالب ماده 28 در آزمون های وزارت آموزش و پرورش، گفت: هم اکنون حدود 120 هزار کمبود معلم برای مقاطع مختلف در سطح کشور داریم.

رضا حاجی پور در حاشیه همایش تجلیل و بزرگداشت از مقام معلم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در راستای حمایت از فرهنگیان و معلمان گام های بسیار خوبی برداشتند که یک نمونه آن اجرای طرح رتبه بندی با حمایت دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: در سال 1402 تعداد 70 هزار نفر از متقاضیان در قالب ماده 28 در آزمون های متعدد جذب در وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند و برگزیدگان جذب شدند که این مهم در راستای کسری معلمان وزارت آموزش و پرورش بوده است.

حاجی پور تصریح کرد: در سال 1403 هم آزمون های مختلف برای جذب معلمان در دستور کار قرار دارد هرچند حدود 120 هزار نفر کمبود معلم برای مقاطع مختلف در سطح کشور داریم.

وی بیان کرد: آزمون ها در قالب ماده 28 برگزار می شود تا فرآیند جذب به درستی صورت گیرد البته در این راستا اولویت با معلمانی است که در بخش های پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتقاعی، معلمان طرح امین و سرباز معلم فعالیت دارند، افرادی که سابقه زیادی داشته و با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در روزهای آینده هم روند آزمون اداره دارد و برگزار می شود، یادآور شد: آزمون های جذب آموزش و پرورش مرتب در حال برگزاری است هرچند اولویت براساس سوابق افراد بوده تا بتوان در راستای جلب رضایت افرادی که سالیان سال منتظر جذب هستند شکل گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.