با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

آملی ها از کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی میزبانی می کنند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / دبیر کانون های خدمت رضوی آمل با اعلام اینکه مردم این شهرستان ۲۸ اردیبهشت امسال میزبان کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی هستند، گفت: حمل پرچم متبرک آستان قدس برای تبرک جویی بیماران بستری در بیمارستان ها، زندانیان گرفتار در بند ندامتگاه، کودکان شیرخوارگاه اطفال بی سرپرست و دیدار با والدین شهدا از مهمترین برنامه ها است.

 

سردار احمد کوهستانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در این شهرستان، اظهار کرد: امسال در نشست شورای فرهنگ عمومی موضوع دهه کرامت با دقت ویژه نگریسته شده و دولت مردمی سیزدهم نیز برنامه های مدون و یکپارچه برای برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت در شورای فرهنگ عمومی کشور در نظر گرفته تا با ابلاغ به استانداری ها و فرمانداری ها برنامه های فرهنگی مذهبی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اصل مأموریت امام رضا(ع) با ورود به ایران و پذیرش ولایت عهدی کارهای فرهنگی زیربنایی بود تا از فرصت ولایت عهدی به بهترین شکل استفاده شود، افزود: خادمان امام رضا(ع) برنامه های ویژه امسال در دستور کار دارند تا با پیاده کردن احکام و سبک زندگی امام رضایی بتوانیم در جامعه نقش آفرین باشیم.

کوهستانی با اشاره به نیت خیر امام رضایی و نشر فرهنگ ناب امام رضایی، نصریح کرد: امسال بیش از ۴۰ برنامه محوری دهه کرامت در شهرستان آمل اجرا می شود که هر برنامه شاخ و برگ زیادی در سطح مدارس، دانشگاه ها، مساجد و کانون های خدمت رضوی دارد.

دبیر کانون های خدمت رضوی آمل با اعلام اینکه باید در فضای مجازی تبلیغات گسترده برای دهه کرامت شود، یادآور شد: هم اکنون فضای مناسبی مهیا تا رنگ و بوی امام رضایی در رسانه، فضای مجازی و سطح شهر به چشم بیاید.

وی با اشاره به برپایی نشست های تبیینی با محوریت سبک زندگی امام رضایی، برگزاری پیاده روی خانوادگی در دهه کرامت، تجلیل از مدال آوران دارنده عناوین جهان، بین المللی و المپیک و تبریک مردم با توسل به پرچم های آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س)، بیان کرد: در جشن بزرگ ولادت حضرت معصومه(س) هم پرچم متبرک در بین مردم برای تبرک حمل می شود.

کوهستانی با اشاره به استقبال از خادمان آستان قدس رضوی در بین مردم و برگزاری اجتماع بزرگ مهردخت به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در سالن گردهمایی اریکه آریایی، گفت: در این مراسم معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران سخنرانی می کند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن های اعیاد دهه کرامت در سالن ورزشی پیامبر اعظم، پارک مینیاتوری، مساجد و کانون ها توسط ستاد گرامیداشت دهه کرامت، گفت: خادمیان رضوی در این دهه با حضور در نماز جمعه چهار شهر آمل پرچم های آستان مقدس را حمل می کنند، همچنین برگزاری میز خدمت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اهتزار پرچم امام رضا(ع) در میدان قائم به عنوان یکی از اصلی ترین میادین شهر، نورافشانی و جشن در شب ولادت امام رضا(ع)، برپایی جشن بزرگ رضوی در روز ولادت امام رضا(ع)، برپایی اجتماع بزرگ یک هزار نفری خادمیان رضوی در مصلای میربزرگ با اجرای برنامه کارناوال خودرویی از دیگر برنامه ها است.

دبیر کانون های خدمت رضوی آمل ادامه داد: به دیدار با مددجویان نیازمند در دهه کرامت توسط خادمیاران رضوی، اطعام دهی رایگان، توزیع نان صلواتی، توزیع شیرینی و شکلات، اجرای طرح بسته های معیشتی بین نیازمندان، افتتاح مسکن محرومان، مشاوره رایگان خانواده، غبارروبی مزار شهدا، پاسداشت امامزادگان در امامزاده های شاخص همانند امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده عبدالله(ع)، بدرقه زائران آملی آستان قدس رضوی از پایانه مسافربری این شهرستان، محفل انس با قرآن، همایش جوانی جمعیت و شکوه مادری، اجرای پویش هر خانه یک جشن دختر، تجلیل از خانواده های دارای چهار فرزند، درج احادیث امام رضا(ع) در سربرگ نامه های ادارات و نهادها، برگزاری مسابقه کتاب و کتاب خوانی و مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه های محوری است.

وی با اعلام اینکه آملی ها ۲۸ اردیبهشت امسال میزبان کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی هستند، بیان کرد: در این برنامه زائران امام رئوف با حمل پرچم متبرک، گل افشانی و غبارروبی گلزار شهدای امام زاده ابراهیم به دیدار بیماران بستری در بیمارستان ها و زندانیان گرفتار در بند ندامتگاه، کودکان شیرخوارگاه اطفال بی سرپرست و دیدار با والدین شهدا می روند.

کوهستانی گفت: گردهمایی امام رضایی جانبازان دفاع مقدس ۷۰ درصد به همراه تبرک جویی از پرچم آستان قدس و برگزاری جشن بزرگ کارگران و خانواده های آنها با حمل پرچم متبرک آستان قدس رضوی از دیکر برنامه ها خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.