با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

زخم تازه ای به نام “خان طومان”…

منتشر شده

در

خان طومان زنده است تا زمانی که مازندران زنده است و داغ مردان رشید مازندرانی در خان طومان برای همیشه بر جان و دل مان تازه، زخمی که کهنگی ندارد و برای همیشه جان کاه است… .

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / خان طومان تنها نام یک روستا در جلب سوریه است، روستایی که داغ به دل مردم ایران اسلامی به ویژه مردان و زنان مازندرانی زده است.

خان طومان موقعیت استراتژیک در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب حلب قرار دارد که شهدای لشگر 25 کربلا با جان فشانی و اهدای خون در نابودی داعش سنگ تمام گذاشتند.

آن روز تلخ و سیاه فراموش نمی شود، اردیبهشت خونیم خان ظومان در مازندران، 16 اردیبهشت دردناک که برای دیار علویان 13 آلاله عاشورایی در کربلای خان طومان به خاک و خون افتادند تا مردم غیور سرزمین شان به خاک نیافتند.

در بدترین و مظلومانه ترین شرایط با خداوند دست به معامله زدند و همیشه خار تیز و بُرَنده در چشم دشمنان بودند وی این بار قضیه فرق می کرد و دشمنان تکفیری را به نابودی بردند.

آملِ هزار سنگر هم در کربلای خان طومان جگرش آتش گرفت، رضا حاجی زاده جوان خوش قد و بالای خود را در این مهلکه از دست داد، جوان توانمند و پاسداری ارزشی که دو فرزند دختر و پسر از خود به یادگار گذاشته است.

یکی از 13 شهید دیار علویان در مسیر پاسداری و حراست از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری(س) بود به همراه دیگر همرزمانش شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر.

شهدایی که در ابتدا همانند مادرشان بدون پیکر، جاویدالاثر بودند تا اینکه پس از چهار سال در تاریخ 24 مهر سال 1399 بخشی از پیکر تعدادی از شهدای مازندرانی در آغوش گرم خانواده قرار گرفت و به خاک سپرده شد.

هرچه از خان طومان، رشادت فرزندان دیار مازندران، پاسداری از حریم اهل بیت و وحشی گیری های داعش بگوییم کم گفتیم و فقط خان طومان را کسانی درک کردند که در خان طومان بودند، مطمئنم خان طومان هم برای مظلومیت و رشادت شیرمردان ایران اسلامی خون می گیرد و خود را برای این ننگ بزرگ تا تاریخ هست نمی بخشد.

خان طومان زخمی که کهنگی ندارد و برای همیشه جان کاه است، هشت سال از آن روزهای سخت می گذرد ولی تازه، زنده و سوزناک است، همیشه تا نام خان طومان می آید نمک بر زخم مان می پاشند و تنفر و انزجارمان از تکفیری و داعشی های پست فطرت و حیوان صفت بیشتر می شود.

خان طومان زنده است تا زمانی که مازندران زنده است و داغ مردان رشید مازندرانی در خان طومان برای همیشه بر جان و دل مان تازه…

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.