با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فرمانده هوانیروز ارتش: تجهیزات هوانیروز هم‌تراز با تهدیدات دشمنان به‌روز می‌شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تجهیزات‌مان هم‌تراز با تهدیدات دشمن به‌روز می‌شود، گفت: در نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای هوانیروز ارتش از موشک بردبلند شفق، موشک بردبلند حیدر و سامانه دید در شب بومی شده هوانیروز رونمایی شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان سیدقاسم خاموشی در آستانه فرا رسیدن روز ارتش با اشاره به جدیدترین دستاوردها و توانمندی یگان‎های بالگردی هوانیروز، اظهار کرد: ناوگان هوانیروز هم‎اکنون ناوگان بزرگی است که در منطقه حرف نخست را می‌زند.وی با اعلام اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رزمندگان و پیشکسوتان هوانیروز در آن زمان جوان، پای کار و پرانرژی بودند و با روحیه انقلابی کار را به دست گرفتند، افزود: نگهداری و تعمیر بالگرد کار بسیار سختی بوده و ضرایب ایمنی بالایی را می‎طلبد که مقررات و چارچوب گسترده‎ای دارد که باید به درستی انجام شود.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه با پایان جنگ تحمیلی ناوگان هوانیروز نیازمند بازسازی داشت، تصریح کرد: نگهداری بالگردها سیستم خاص و تخصص فنی نیاز دارد تا در ساعات و زمان‎ های مختلف بازدیدهای خاص انجام شده و قطعات تعویض شود و بالگرد برای انجام عملیات آماده باشد.
امیر خاموشی با اعلام اینکه پس از جنگ تحمیلی ناوگان هوانیروز نیاز به بازسازی داشت تا امکانات‌مان آماده به کار باشند، یادآور شد: در طول سال‎ های گذشته اقدامات بسیار خوبی در ساخت قطعات مصرفی، دانش فنی، توانمندی کارکنان، مهندسان پرواز و خلبانان با آموزش های لازم و تخصصی انجام شد و هم سطح دانش فنی و هم تجهیزات هوانیروز ارتقا داشت.
وی در مورد نیاز ضروری به روزرسانی بالگردها و تجهیزات، گفت: تهدیدات دشمنان علیه ایران اسلامی روز به روز تازه‎تر می‎شود و تهدیدهای امروز با ۴۰ سال قبل بسیار متفاوت است، بنابراین نیازمند بوده که هوانیروز خود را به روز کرده، باید تهدیدات را بشناسیم و بدانیم تا تجهیزات و وسایل را به روز کنیم و توانمندی کارکنان خلبان و مهندسی پرواز را ارتقا دهیم تا با تهدیدات مقابله شود.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در زمینه ارتقای بالگردها، ارتباطات، تجهیزات و بخش های مختلف و توانمندی بالگرد برای پرواز در شب، عملیات در شب و مقابله با تهدیدات روز دنیا، ارتقای برد موشک‎ ها و دقت آنها اتفاقات بسیار خوبی انجام شد، ادامه داد: همه توانمندی ‎ها و دستاوردها با دانش داخلی توسط مهندسان ایرانی به صورت دانش‎ بنیان ایجاد شد.
وی با اعلام اینکه سیستم موشک ‎های ایران اسلامی به روز بوده و با استفاده از جوانان نخبه با دانش بومی و فعالیت شرکت‎ های دانش بنیان به دستاوردهای بزرگ رسیدیم، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بالگردمان شبانه نمی توانست عملیات انجام دهد ولی با توانمندی های عملیات در شب به خوبی با حضور در مناطق ناشناخته دست به عملیات می زنیم.
خاموشی با اعلام اینکه سال گذشته رزمایش تخصصی هوانیروز انجام شده که تمام عملیات در شب یک رزمنده توسط بالگردهای هوانیروز با موفقیت انجام شد و مورد توجه کارشناسان و بزرگان نظامی قرار گرفت، یادآور شد: امروزه توانمندی بالای نظام جمهوری اسلامی بر همه ثابت شده البته در روزهای پایانی سال گذشته دستاوردهای زیادی در قالب نمایشگاه در مجموعه هوانیروز با هدف ارتقای نظامی و دستاوردها به معرض نمایش درآمده و همه کارشناسان، شرکت‎ های مرتبط، فرماندهان و سلسه مراتب بازدید لازم داشتند.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از دستاوردهای جدید هوانیروز همانند موشک بردبلند شفق، موشک بردبلند حیدر و سامانه دید در شب بومی شده هوانیروز رونمایی شد، گفت: هم اکنون این نمایشگاه دایر بوده و علاقمندان می‌توانند از توانمندی های هوانیروز دیدار کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.