با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

کشف و ضبط 11 قطعه تاکسیدرمی از یک فروشگاه صنایع دستی آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: تعداد 11 قطعه تاکسیدرمی گونه های جانوری پس از مأموریت مشترک مأموران کلانتری 12 و حفاظت محیط زیست کشف و ضبط شد.

علی محمد دعاگو امروز در گفت‎وگو با خبرنگار آمل نیوز، اظهار کرد: پس از مأموریت مشترک مأموران کلانتری 12 فرماندهی انتظامی این شهرستان و حفاظت محیط زیست و بازرسی مستمر بیش از 10 لاشه تاکسیدرمی انواع پرندگان و حیوان کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مأموریت 11 قطعه تاکسیدرمی گونه‎های جانوری غیرمجاز از یک فروشگاه صنایع دستی در آمل کشف شد که به صورت غیرقانونی دست به تهیه و نگهداری آن زده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل تصریح کرد: در این بین تاکسیدرمی ۸ طاقه پرنده قرقاول، دو قلاده حیوان وحشی شغال و یک بال پرنده قوی مشکی کشف و ضبط شد.

دعاگو بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضایی مبنی بر بازرسی از فروشگاه‎های صنایع دستی این کشفیات انجام شد همچنین نگهداری، تهیه، حمل و نقل تاکسیدرمی گونه های جانوری، حیوانات و پرندگان که مایه زیبایی و شکوه طبیعت هستند ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی با اعلام اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و همه افراد جامعه نسبت به حفظ، حراست و نگهداشت محیط زیست مسؤول هستند، گفت: به شدت مقابل از بین بردن گونه های جانوری، پرندگان و حیوانات ایستادگی داریم زیرا تاوان تلف شدن حیوانات را باید طبیعت بدهد و زنجیره طبیعی دچار اختلال و نابودی می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: گونه های تاکسیدرمی شده در این شهرستان پس از کشف، ضبط شده و فرد متخلف نیز با تشکیل پرونده قضایی راهی دستگاه قضا شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.